دستهای مهربانی به یاری نیازمندان می شتابد/ 30 هزار نیازمند حمایت می شوند

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه طرح دستهای مهربانی از 7 تا 14 اسفند ادامه دارد، گفت :دراین طرح عواید 3649 موقوفه در میان 30 هزار نیازمند و ایتام و 10 هزار خانوار کشور توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراناز روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حمید عسگری ، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه طرح دستهای مهربانی با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات موقوفات مرتبط با کمک به ایتام، نیازمندان ، خانواده های بی بضاعت و همچنین تهیه پوشاک و ارزاق غذایی و لوازم ضروری زندگی برای نیازمندان برای سومین سال  اجرایی می شود ، تصریح کرد : این طرح در 27 استان کشور که دارای موقوفاتی با نیات مرتبط  هستند از 7 اسفند آغاز شده و تا 14 اسفندماه ادامه دارد و در روز 14 اسفند همزمان با روز نیکوکاری نیز برنامه ای نمادین در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

عسگری ادامه داد : هدف دیگر اجرای طرح دستهای مهربانی شفاف سازی عملکرد  اوقاف در این عرصه و همچنین ترغیب و تشویق مردم و نیکوکاران برای ثبت وقف های جدید با این موضوعات است، زیرا امروزه ایتام و نیازمندان دیگری وجود دارند که براساس تعالیم و تاکیدات دین اسلام مبنی بر کمک به فقرا و نیازمندان ، باید به آنها کمک رسانی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف با بیان اینکه  در  قالب این طرح  نیات موقوفات دارای درآمد اجرایی می شود ، گفت : در مجموع 263 موقوفه در کشور با نیت خرید لباس ، کفش ، لوازم ضروری ، کمک به ایتام ، خانواده های بی سرپرست و ایجاد پرورشگاه برای ایتام وجود دارد و همچنین  3386 موقوفه نیز با نیت کمک به فقرا و مستمندان وجود دارد که شامل نیاتی چون کمک به سادات فقیر ، کمک به فقرا و مساکین ، تهیه سبدکالا ، پوشاک و ارزاق است ودر مجموع نیات 3649 موقوفه دارای درآمد در طرح دستهای مهربانی اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه در قالب این  طرح برنامه ریزی شده تا به 17 هزار و 277 نفر از ایتام خدمت رسانی شود ، گفت : همچنین پیش بینی شده تا به 13 هزار و 650 نفر از نیازمندان نیز خدمت رسانی شود که در مجموع به بیش از 30 هزار نفر خدمت رسانی خواهد شد.

عسگری اضافه کرد :  همچنین در قالب  این طرح به 5 هزار و 759 خانوار از ایتام و 4 هزار و 550 خانوار نیازمند خدمت رسانی خواد شد که در مجموع این رقم به بیش از 10 هزار خانوار می رسد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : در این طرح بصورت میانگین خدماتی به میزان حداقل 250 تا 300 هزار تومان به نیازمندان بصورت متفاوت بر اساس نیات واقفان ارائه خواهد شد.

انتهای‌‌پیام/

برچسب ها: نیازمندان ، اوقاف ، خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار