معاون فنی و عمران شهرداری تهران در جلسه‌ی علنی شورای شهر مطرح کرد؛

احداث ساختمان جدید موسسه رویان در یک زمین وقفی

معاون فنی و عمران شهرداری تهران گفت: ساختمان جدید موسسه رویان در یک زمین وقفی احداث خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،مازیار حسینی معاون فنی و عمران شهرداری تهران در یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر که امروز (سه شنبه) در تالار شورای شهر برگزار شد، با اشاره به تامین بودجه موسسه رویان اظهار کرد: این مرکز به عنوان یک موسسه علمی و استثنایی در کشور در شرایط نامناسب فیزیکی و شیروانی فعالیت می‌کند که ما باید برای توسعه‌ و بهبود فضای موجود آن، کمک می‌کردیم.

وی در ادامه افزود: از این رو در جهت توسعه این موسسه و به دلیل نارضایتی املاک مجاور، ملکی از موقوفات در حاشیه بزرگراه شهید باقری با کاربری وقف درمانی شناسایی شد و بر اساس رایزنی‌ها با سازمان اوقاف و امور خیریه مقرر شد این زمین برای احداث موسسه رویان اختصاص یابد.

حسینی با بیان اینکه موسسه رویان نمی‌تواند کار خود را تعطیل کند، تصریح کرد: از این رو با توافاتی که با جهاد کشاورزی صورت گرفت، قرار بر این شد بعد از احداث ساختمان جدید، ملک فعلی موسسه در اختیار شهرداری قرار گیرد، به عبارت دیگر در ازای ساخت ساختمان جدید، ساختمان قدیمی سه شهرداری تعلق گیرد.

معاون فنی عمران شهرداری تهران در خصوص احداث تونل شهید احمد متوسلیان که به دلیل قرار نداشتن در برنامه‌های 5ساله مورد تذکر اعضای شورای شهر قرار گرفته بود گفت: مراحل شبکه در طرح تفضیلی آمده است و براساس آن از ابتدای اتوبان شهید صیاد شیرازی تا شوش 35 متری و بعد از آن 45 متری در طرح دیده شده است.

وی ادامه داد:بر همین اساس، در محدوده بهارستان و با توجه به اهیمت ساختمان از لحاظ تاریخی تعریض 35متری از درب مجلس ممکن نیست، از اینرو بحث احداث تونل مطرح شد.

حسینی در پایان گفت: شهرداری تهران با در نظر گرفتن احیای بافت تاریخی بازار و عدم تحمیل ترافیک به این محدوده شش پارکینگ پیش بینی کرده‌اند تا مراجعه کنندگان در محوطه بافت تاریخی با وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: موسسه ، رویان ، حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار