شایع‌ترین دلیل نابینایی با منشا قرنیه ای تبخال چشمی می‌باشد.

محمد کی‌پور متخصص اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تبخال چشمی از شایع‌ترین دلیل نابینایی با منشا قرنیه‌ای به شمار می‌رود به عبارتی نوعی عفونت و التهاب ویروسی می‌باشد که در ناحیه پلک ملتهبه قرنیه و شبکیه تظاهر می یابد. 

وی تاکید کرد: امکان ریشه کن کردن تبخال چشمی در ناقلان وجود ندارد و به طور مادام العمر قابلیت سرایت به دیگران را دارد، و می‌تواند سال‌ها در وضعیت نهفته باقی بماند و در واقع با ضعف سیستم ایمنی بدن ظاهر می شود. 

کی‌پور ادامه داد: از عواقب تبخال چشمی می توان به ایجاد کدورت در قرنیه، کاهش قدرت بینایی‌ و در نهایت نابینایی اشاره کرد که از عواقب ناگوار این بیماری محسوب می شود. 

وی اظهار داشت: از علائم تبخال چشمی ریزش اشک، درد، تورم قرمزی چشم و حساسیت به نور را می‌توان نام برد . عواملی از قبیل قرار گرفتن در معرض استرس،‌خستگی،‌نور شدید به فعال‌سازی مجدد ویروس در ناقلان می‌انجامد. اتخاذ تدابیر درمانی از ضرورت و فوریت خاصی برخوردار است که با تجویز فوری داروهای ویروسی صورت می‌گیرد. 

این متخصص اپتومتریست در پایان خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از تبخال چشمی باید بهداشت فردی رعایت شود و از تماس فیزیکی با افرادی که ویروس تبخال را انتقال می‌دهند اجتناب ورزید.



انتهای پیام/ 

برچسب ها: چشم ، قرنیه ، نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار