سرپرست وزارت تحصیلات عالیه افغانستان گفت: ایران و افغانستان از اشتراکات فرهنگی و دانشگاهی بسیاری برخوردارند که باید از این ظرفیتها برای توسعه کمی و کیفی روابط بهره گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "عثمان بابری" روز یکشنبه در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: کشور افغانستان به خاطر جنگ زدگی و شرایط اجتماعی خود نیازمند تبادل اطلاعات فرهنگی و دانشگاهی برای توسعه مراکز علمی است که دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به قابلیتهای خود می تواند در این زمینه نقش آفرین باشد.

وی ادامه داد: ساخت دانشگاه و مراکز آموزش عالی از هفت سال قبل در افغانستان آغاز شده و هم اکنون 137 دانشگاه دولتی و موسسه آموزش عالی با 300 هزار دانشجو در این کشور فعال است.

بابری، توسعه علوم تطبیقی و افزایش کیفیت رشته های دانشگاهی را از ضرورتها و دغدغه های مسوولان وزارت تحصیلات عالیه افغانستان دانست و گفت: در دانشکده های تازه تاسیس به این مساله توجه خاص داریم.

وی همچنین خواستار همکاریهای پژوهشی در زمینه های مشترک دو کشور از جمله منابع آب شد.

وی با اشاره به تحصیل 11 هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ایران ابراز امیدواری کرد با همکاری جمهوری اسلامی ایران علوم دانشگاهی در افغانستان توسعه یابد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در این مراسم گفت: واحد بین الملل این دانشگاه با برخورداری از امکانات مختلف دانشگاهی و خوابگاهی با ظرفیت پذیرش شش هزار دانشجو

در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

'علی شیخ الاسلام' افزود: تفاهم نامه هایی برای توسعه همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و علمی بین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دانشگاه کابل به امضا رسیده که امیدوارم با همکاری های متقابل شاهد افزایش این همکاری ها باشیم.

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی شامل 10 واحد و شش مرکز است که از این تعداد دانشگاه های مشهد و نیشابور واحدهای جامع هستند.

هم اکنون 616 رشته شهر در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی فعال است که از این تعداد 140 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 114 رشته در مقطع دکترا است.

60 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تحصیل می کنند که 25 درصد آن در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.

تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی یک هزار نفر، استاد حق التدریس دو هزار نفر و تعداد کارکنان آن نیز یک هزار و 550 نفر است.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار