مدیر اجرایی نشست هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران؛

توجه به ظرفیت‌ها و درآمدزایی 2 گامی است که باید باهم برداشته شود

ترابیان افزود: روسای فدراسیون ها نباید منتظر بودجه سالانه باشند تا بر اساس همان بودجه، ظرفیت های ورزشی خود را شکل دهند و فعالیت ها و توانشان را درآن حد بگذارند؛ روش، روش اشتباهی است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛وزارت ورزش و جوانان و همه زیرمجموعه های آن همیشه تاکید بر پیاده شدن اصل 44 قانون اساسی دارند و این انگیزه را در وزارتخانه ایجاد کرد تا به همت سجادی کمیته ای در وزارت تشکیل شود. این کمیته بستری را فراهم می کند تا مسئولان ورزشی کشور درآمدزایی را در برنامه های اصلی خود قرار دهند.

وی با نفی یک وجهی بودن درآمد فدراسیون ها، افزود: روسای فدراسیون ها نباید منتظر بودجه سالانه باشند تا بر اساس همان بودجه، ظرفیت های ورزشی خود را شکل دهند و فعالیت ها و توانشان را درآن حد بگذارند؛ روش، روش اشتباهی است.

دبیرکمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال ادامه داد: در تمام دنیا هم به این شکل پیش می رود که ظرفیت ها را بر اساس راندمان درآمدزایی بررسی می کنند و این ها دو گامی است که باید باهم برداشته شوند و مکمل هم هستند.

ترابیان با بیان این که اعضای این کمیته افرادی توانمند در بحث های اقتصادی ورزش هستند، گفت: سجادی ریاست کمیته را بر عهده دارد؛ روستا پدر بازاریابی دانشگاهی کشور، خادم، ، داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، مهرعلی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی، محمدی رئیس فدراسیون اسکیت نی اعضای این کمیته را تشکیل می دهند.

وی یکی از کارهایی که در این کمیته تصمیم گیری شده را نشست هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران عنوان و تصریح کرد: نهم اسفندماه هتل المپیک میزبان دو گروه مهم خواهد بود؛ یکی فدراسیون های ورزشی و دیگری شرکت های تبلیغاتی و اسپانسر ها. در این گردهمایی وزیر ورزش و جوانان و اساتید دانشگاه نیز حضور دارند.

مدیر اجرایی این گردهمایی و هم اندیشی در خصوص اهداف برگزاری این نشست گفت: ما در صدد فراهم کردن بستری هستیم تا نخستین گام درآمدزایی را رقم بزنیم و کسانی که قرار است در آینده درآمدزایی ورزشی داشته باشند همدیگر را ملاقات کنند.

وی افزود: در پایان این میزگرد 5 کارگاه برگزار خواهیم کرد که در این کارگاه های آموزشی همه موارد مربوط به درآمد زایی و بازاریابی ورزشی توسط اساتید تعیین شده مطرح خواهد شد و در خاتمه لوحی به افراد داده می شود که شرکت افراد را در این کارگاه ها به عنوان سند مورد تایید قرار می دهد و به نوعی آغاز حرکت نوین در این زمینه خواهد بود.

ترابیان سیاست های دفتر توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی را محدود به این گردهمایی و نشست ها ندانست و افزود: این کمیته کارش را به طور جدی در آینده ادامه خواهد داد و این به مراکز استان ها و هیات های ورزشی تسری پیدا می کند تا در آن جا هم این کار ها به صورت مدون شده تبدیل به یک کارگاه شود.

وی با تاکید به جدی گرفتن این موضوع توسط فدراسیون ها، گفت: ما توقع داریم افرادی که از فدراسیون ها در نشست هم اندیشی حضور می یابند خیلی جدی به این موضوع بپردازند و حتماً در کارگاه ها شرکت کنند. فدراسیون ها باید در آینده راندمان کارشان را در ارتباط با درآمدزایی به ما ارائه دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار