مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: واحد ساختمانی واقع در قائمیه اصفهان که روز گذشته ۸ کارگر در آن کشته شدند، تا رفع کامل مجموعه نواقص تعطیل می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،، غلامعلی قادری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه سقوط بالابر در اصفهان اظهار داشت: متاسفانه 8 نفر از کارگران ساختمانی یکی از پروژه‌های بزرگ مسکونی در غرب اصفهان در خیابان قائمیه واقع در بلوار کشاورز بر اثر سقوط بالابر جان باخته و یک نفر نیز مجروح شده است.

وی تصریح کرد: این کارگران قصد داشتند برای صرف ناهار به محل مورد نظر در کارگاه بروند که متاسفانه به جای استفاده از بالابر نفربر، از بالابر باربر استفاده می‌کنند و به دلیل نقص فنی ایجاد شده در بالابر، از ارتفاع حدود 18 متری سقوط کرده و 7 نفر درجا و یک نفر در زمان رسیدن به بیمارستان  فوت می‌کند و یک نفر نیز از ناحیه لگن دچار آسیب می‌شود که در حال مداوا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: ما بلافاصله کارشناسان فنی حوزه بازرسی کار را به محل حادثه اعزام کردیم و این افراد تا دقایقی پیش نیز در محل حضور داشتند. نخستین اقدامی که پس از آن انجام دادیم، این بود که دستور داده شد تا این واحد تا رفع کامل مجموعه نواقص تعطیل شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس دستور مقامات قضایی پس از بررسی‌های همه جانبه، گزارش کامل آن را در روزهای آینده ارائه می‌کنیم.

قادری خاطرنشان کرد: بازرسان کار ما با توجه به اهمیت پروژه‌های ساختمانی و اینکه در این واحد بیش از 300 نفر کارگر مشغول به کار هستند، تا به حال چندین نوبت از این پروژه بازدید کرده‌اند و تذکرات لازم را به پیمانکار به صورت شفاهی و کتبی ارائه کرده‌اند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که آیا این واحد ساختمانی استانداردهای کارگاهی لازم را داشته است یا نه، بیان کرد: این موضوع در دست بررسی است و پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی، گزارش آن ارائه می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: حادثه ، بالابر ، اصفهان ، کارگر ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
ناشناس همیشگی
۲۳:۴۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
بنده خدا کارگرهای زحمت کش . خدا رحمتشون کنه وبه خانواده هایشان صبر بده . اتفاق دردناکی است