مدیرکل میراث فرهنگی سمنان اعلام آمادگی کرد؛

احیای منازل تاریخی به ‌عنوان هتل‌های سنتی در سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان برای احیای منازل تاریخی شهر به ‌عنوان هتل‌های سنتی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،، حسین خواجه‌بیدختی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته‌های ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان سمنان با رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر در سمنان با اشاره به بخشی از اقدامات ستاد در آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی گفت: میراث فرهنگی آمادگی همکاری با مردم سمنان در احیای منازل تاریخی شهر به‌ عنوان هتل‌های سنتی را دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا مساعدت‌هایی را در قالب تسهیلات بانکی، ارائه مصالح رایگان و کمک در تهیه طرح مرمتی انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان با بیان اینکه به دنبال حفظ و احیای بازار قدیمی سمنان و مقاوم‌سازی این بازار هستیم، خاطرنشان کرد: تدوین چارت سازمانی اداره میراث فرهنگی این شهرستان در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

در این جلسه، پیگیری ساخت موزه سمنان و استقرار نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی و سوغات سمنان در ایام تعطیلات نوروزی و پیگیری اجرای طرح گسترش امامزاده یحیی (ع) از طریق سرمایه‌گذار بخش خصوصی و استفاده از آب‌انبارهای تاریخی موجود در شهر سمنان، آسفالت بخشی از جاده پیغمبران و اجرای تفاهمنامه گردشگری با استان‌های غربی مورد تکمیل سرویس‌های بهداشتی مسجد امام و جانمایی دو کانکس اطلاع‌رسانی در شهر مورد پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام/م
برچسب ها: سمنان ، هتل ، منازل ، تاریخی ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.