فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باندی که با ایجاد تصادف ساختگی توانسته بودند نزدیک به 6 میلیارد ریال از بیمه‌های کشور کلاه‌برداری کنند، خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری پلیس، عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره تصادف جرحی در شهرستان اردستان مأموران پلیس راهور بلافاصله برای بررسی بیشتر به صحنه اعزام شدند که در پی اظهارات ضد و نقیض مصدوم حادثه وی جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در تحقیقات صورت گرفته از این جوان 25 ساله مشخص شد اهل و ساکن اصفهان است و به‌دروغ خود را به نام دیگری معرفی کرده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: با انجام اقدامات تخصصی و علمی سرانجام وی به کلاه‌برداری از شرکت‌های بیمه با انجام تصادفات ساختگی با همدستی تعدادی از دوستانش در سطح کشور اقرار و عنوان کرد که هر بار با عملی کردن نقشه خود در یکی از شهرها و انجام اعمال متقلبانه در مراکز ام.آر.آی و رادیولوژی و تشکیل پرونده‌های قضائی از شرکت‌های بیمه مبالغ هنگفتی را به عنوان دیه دریافت و به شهر دیگری می‌رفتند.

آقاخانی تصریح کرد: با اعترافات این متهم جوان موضوع پرونده به پلیس آگاهی استان ارجاع داده شد و با تحقیقات وسیع و گسترده کارآگاهان تعداد پنج نفر دیگر از همدستان وی نیز شناسایی و در عملیات جداگانه در سطح استان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: طبق اظهارات متهمان با انجام بیش از 60 مورد تصادف ساختگی در شهرستان‌های اصفهان، اردستان، تنکابن، شهرکرد، سامان، داران، دولت‌آباد، یزد، اردکان، رامسر، چادگان و... نزدیک به 6 میلیارد ریال از شرکت‌های بیمه بابت دریافت دیه کلاه‌برداری کردند.

وی با هشدار به این‌گونه کلاه‌برداری‌ها به شرکت‌های بیمه، تحقیقات در خصوص این پرونده را همچنان در دستور کار پلیس آگاهی استان عنوان کرد و اظهار داشت: از شرکت‌های بیمه و مراکز درمانی انتظار داریم در صورت برخورد با موارد مشکوک در زمینهٔ تصادفات جرحی حتماً قبل از تشکیل پرونده و پرداخت دیه موضوع را با پلیس در میان بگذارند تا جلوی این‌گونه سوءاستفاده‌ها با اقدامات به‌موقع و سریع گرفته شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.