معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی:

5 محور برای صلاحیت حرفه‌ای در نظرگرفته شده است

دکتر جهانگیری با بیان اینکه پزشکان در ارائه خدمات پزشکی به بیماران باید 5 محور را مدنظر قرار دهند گفت: صلاحیتهای علمی؛ مهارتی؛ جسمی؛ اخلاقی و انتظامی از جمله آیتم هایی است که در ارائه خدمات به بیماران باید لحاظ شود.

دکتر محمد جهانگیری معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه خدمت باید براساس نیاز بیمار ارائه شود اظهار داشت: خدمات پزشکی به منظور تامین سلامت انسان ارائه می شود و پزشک معالج نیز مسئول این کار است.

وی افزود: تمامی اقداماتی که در این راستا توسط پزشک صورت می‌گیرد باید براساس علم؛ مهارت؛ یقین و مزین به اخلاق پزشکی باشد.

وی با بیان اینکه تقریبا 90 درصد نیاز بیماران با طب عمومی پاسخ داده می‌شود ادامه داد: در خصوص پزشکان عمومی به توانمندسازی بالاتری نیاز داریم و زمانی که بیمار به خدمات تخصصی‌تر نیاز دارد نمی‌توان همپوشانی را حذف کرد اما بعد علمی و مهارتی بسیار مهم است که باید مستدل و مستند باشد یعنی ارائه خدمات پزشکی بر مبنای شواهد مستندی است که به تایید جامعه علمی رسیده باشد.

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه در تابلوی پزشکان باید مواردی ذکر شود که در پروانه مطبشان موجود است، اذعان داشت: در خصوص خدماتی که پزشکان به بیمارانشان ارائه می‌دهند باید دوره مربوطه را گذرانده و مهارتهای تجربی لازم را کسب کرده باشند و در صورت قصور مطابق با قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهارت پزشک بر‌اساس مستندات سنجش می‌شود که بر اساس طرح تحقیقی یا حضور در جایی است که خدمت در آن مستند شده است و به تایید وزارت بهداشت؛سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های علمی تخصصی مربوطه رسیده با شد.

 

انتهای خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار