جهانگیری گفت: ابلاغ تفاهم‌نامه مالیاتی در قالب 21 ماده و بند ما بین سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی انجام و به کل کشور ابلاغ شده است.

 محمدرضا جهانگیری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با اشاره به اینکه مورخ 93/4/11 ابلاغیه‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی به کل کشور صادر شده است، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه دستاورد خوبی بین سازمان نظام پزشکی و سازمان امورمالیاتی است.

وی افزود: ضمن صیانت از جامعه پزشکی و دفاع از حقوق قانونی آنها توانستیم تعهدات قانونی، ملی و صنفی خود را در خصوص پرداخت مالیات انجام دهیم.

وی با اشاره به مشغله‌ها و درگیری‌های جامعه پزشکی بویژه حضور در طرح تحول سلامت تصریح کرد: با امضای تفاهم‌نامه مالیاتی در تلاش هستیم تا  آسودگی خاطر و فراغ بال را برای پزشکان بدنبال داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه جامعه پزشکی به 8 گروه تقسیم شده است، گفت: گروه اول شامل پزشکان عمومی، ماماها، شنوایی‌سنجی، متخصصان اطفال و داخلی هستند که با بیمه‌ها قرارداد داشته و قشر پایه و سطح اول مراجعات بیماران محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه درآمد این گروه صرفا از ویزیت بیمار است، اذعان داشت: بدلیل گستردگی این گروه در کل کشور آنها در سطح اول قرارداد گذاشته‌ایم و سطح هشتم شامل فوق‌تخصص‌ها و جراحان می شد که سعی بر آن شده حقوق تمامی اقشار در نظر گرفته شود.

وی همچنین پزشکانی که خارج از کشور به سر می‌برند اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پزشکانی که در ایران نبوده و درآمدی نداشته‌اند مشمول طرح مالیات نمی‌شوند اما باید مدارک و مستندات خود را به سازمان نظام پزشکی ارائه دهند تا بتوانیم برای معافیت آنها اقدامات و هماهنگی‌های لازم را با سازمان امور مالیاتی انجام دهیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار