معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی:

اطلاع رسانی مناسبی در خصوص "ابطال حق فنی" صورت نگرفت

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری ظرف مدت چند روز چنین تصمیمی را اتخاذ نموده است گفت: از نظر ما این اقدام شتابزده بوده و تبعات نامطلوبی را برای مردم و جامعه داروسازان به دنبال دارد.

دکتر محمد جهانگیری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه خدماتی که تحت عنوان خدمات کیفی در داروخانه ها به بیماران ارائه می شود در فرآیند درمان مسجل شده که جزء خدمات درمانی است، بیان داشت: این الزام وجود دارد تا مسئولین فنی و داروسازان به منظور ارائه خدمات حرفه ای به بیماران در داروخانه ها حضور داشته باشند. 
 
وی افزود:در مواردی که نیاز به پیگیری تداخلات دارویی و اطمینان از روند تجویز دارو وجود دارد ،حضور پزشکان داروساز این نیاز را برطرف می کند.
 
وی با بیان اینکه اگر پرداخت ها مناسب نباشد، پزشکان داروساز در انجام وظایف خود کم انگیزه می شوند، تصریح کرد: نباید داروخانه ها  به سوپرمارکت تشابه پیدا کنند و دیوان عدالت اداری باید تبعات نامطلوب حذف حق فنی را بپذیرد . 
 
وی این اقدام دیوان عدالت را غیرکارشناسی دانست و تصریح کرد:حتی اطلاع رسانی مناسبی به وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای دفاع انجام نشد و از نظر ما این تصمیم گیری بسیار شتابزده است .
 
معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی همچنین خدمات حرفه ای داروسازان را طبق فرآیند درمان جز خدمات تشخیصی و درمانی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: خدمات این گروه از جامعه پزشکی با تشخیص سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت جز خدمات درمانی محسوب میشود و اقدام دیوان عدالت در شرایط فعلی که به سمت تحقق اهداف نظام سلامت پیش میرویم تبعات نامطلوبی را برای مردم و جامعه داروسازی بدنبال دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار