جهانگیری با اشاره به تلاش‌های انجام شده در خصوص پرونده الکترونیک سلامت گفت: باید تسهیلاتی به بخش خصوصی داده شود تا بر روی این فناوری کار کرده و سرمایه گذاری لازم را در آن حیطه انجام دهند.

 محمد جهانگیری معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: برای توسعه زیر ساخت‌های لازم در خصوص گسترش استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات پزشکی با وزارت خانه‌های ict و بهداشت و درمان و شورای عالی انفورماتیک رایزنی‌های انجام شده است. 

وی با تاکید بر قوی شدن زیر ساخت‌ها جهت توسعه بستر‌های شبکه ملی سلامت اذعان داشت: نیازمند سرمایه گذاری و عزم ملی در این زمینه هستیم. 

وی با بیان اینکه طبق برآورد‌ها اگر یک دلار در فناوری اطلاعات خدمات سلامت سرمایه گذاری شود، ۱۲ دلار بازدهی دارد، اظهار داشت: سودآوری در هیچ صنعتی به این شکل و در کوتاه مدت پاسخگو نیست، لذا هر نوع سرمایه گذاری در حیطه فناوری اطلاعات پزشکی نتایج مطلوبی را به همراه دارد.
 
 جهانگیری خاطرنشان ساخت: طی سال‌های اخیر در مباحث فناوری اطلاعات پزشکی پیشرفت‌های خوبی داشتیم که پرونده الکترونیک سلامت و سامانه اطلاعاتی بیمارستان‌ها از جمله کار‌های صورت گرفته در این زمینه است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار