ریاضی گفت: از 550 بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت در سطح کشور، 450 بیمارستان به صورت آنلاین به سامانه پرونده الکترونیک متصل هستند.

حسین ریاضی مسئول دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده الکترونیک سلامت گفت: از 560 بیمارستان دانشگاهی و وابسته به وزارت بهداشت 450 بیمارستان به صورت آنلاین به سامانه پرونده الکترونیک سلامت وزارت بهداشت متصل هستند. 

وی افزود: وقتی مردم به بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت مراجعه می‌کنند به صورت الکترونیک برای آنها پرونده ایجاد می‌شود که یک نسخه آن به سامانه وزارت بهداشت ارسال می‌گردد که هر وقت فرد به آن بیمارستان یا هر بیمارستان دیگری که وابسته به وزارت بهداشت باشد مراجعه کند پرونده درمانی او به صورت یکپارچه قابل دسترسی است و پزشک می‌تواند از سابقه فرد مطلع شود تا بهتر به ارائه خدمت به فرد بپردازد. 

ریاضی با بیان اینکه  مشابه چنین طرحی را در حوزه بهداشت در حال دنبال کردن هستیم عنوان کرد: منتها باید توجه داشت که در این حوزه بحث بیماری نداریم بلکه بحث بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی افراد در این سامانه ثبت می‌شود. در واقع در این سامانه فاکتورهای خطر مثل افزایش فشارخون، افزایش وزن، قند خون و چاقی در این سامانه ثبت می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: البته این کار در این حوزه بسیار سخت‌تر از حوزه درمان است چرا که زیر ساخت‌های آن آماده نیست و کار نسبت به درمان پیچیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار