معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه به رای دیوان از نظر شکلی نمیتوان ایرادی گرفت گفت:از نظر محتوایی و علمی و فرآیندی، رای دیوان عدالت مورد بحث قرار گرفته و باید بازبینی در آن انجام شود.

محمد جهانگیری معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه بحث تجویز، تحویل، راهنمایی و مشاوره دارویی جزء سیکل درمان محسوب می شود، اظهار داشت: در فرآیند اعتبار بخشی ملی و بین المللی موضوعی به نام مباحث راهنمایی و مشاوره فنی و حرفه ای داروسازان مطرح است و حقی برای آنها به عنوان حقوق مسلم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پیگیری های سازمان نظام پزشکی در خصوص رای دیوان عدالت افزود: با ریاست قوه قضائیه نیز رایزنی‌هایی انجام دادیم تا مبانی این موضوع از این دیدگاه نیز مورد بررسی قرار گیرد و همراه با وزارت بهداشت در مباحث تدوین و مسئولیت های اجتماعی اقدامات لازم را انجام می دهیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه اقدامات لازم را برای احقاق حقوق جامعه داروسازی انجام می دهیم، خاطرنشان ساخت:حق فنی در واقع حق مسئولیت فنی و حرفه ای داروسازان است که در داروخانه‌ها به عنوان یک مرکز علمی و مسئولیتی و همچنین تکمیل فرآیند درمان که در قانون ایجاد وزارت بهداشت و کمیسیون ماده 20 اشاره شده به فعالیت مشغولند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار