مسعود آب پرور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انتخاب نقش منفی جرأت می‌خواهد

کارگردان سریال «هوش سیاه» گفت: خلاقیت در انتخاب بازیگر و دادن نقش‌های مختلف و متفاوت به او نسبت به کارهای قبلی‌اش علاوه بر افزایش جذابیت اثر به شهرت بازیگر نیز کمک می‌کند.

مسعود آب پرور کارگردان تلویزیون و سینما، در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران،‌ گفت: مهم‌ترین هدفم در انتخاب بازیگر کلیشه گریزی است و همیشه سعی می‌کنم خودم قالب فکری بازیگر را انتخاب کنم نه اینکه بر اساس کارهای قبلی او تصمیم بگیرم.
 
وی افزود: بعضی از کارگردان‌ها ریسک پذیری لازم برای دادن نقش جدید و متفاوت از کارهای قبلی بازیگر را به وی ندارند، در واقع خیالشان مبتنی به تجربیات عینی است که از قبل دیده‌اند و این باعث ایجاد کلیشه در ذهن مخاطب می‌شود، به طور مثال وقتی رضا عطاران بعد از بازی در کارهای طنز کار جدی «دهلیز» را انجام داد خیلی مورد استقبال قرار گرفت، پس زمینه‌ی پذیرش این اتفاق در جامعه وجود دارد که میزان استفاده از این فرصت به کارگردان‌ها و تهیه کنندگان بستگی دارد.
 
کارگردان سریال «هوش سیاه» در خصوص معلومات و مهارت‌های بازیگر برای پذیرش نقش عنوان کرد: از قبل باید این مهارت و اطلاعات بررسی شوند زیرا هنر پیشه در طی هر اثری باید دارای ویژگی‌هایی باشد، مثلاٌ در فیلم‌هایی که صحنه‌هایی از برخورد مثل تصادف، دعوا و ... وجود داشته باشد، فارغ از حضور بدلکار خود فرد نیز باید تا حدودی آمادگی لازم را داشته یا آن مهارت را کسب کند.
 
این کارگردان افزود: به طور کلی فیلم‌ساز باید به فضای اثر مسلط باشد تا به خوبی بتواند فیلم‌نامه را اجر کند.
 
آب پرور درباره‌ی پذیرش نفش‌های مثبت و منفی توسط بازیگران بیان کرد: بیشتر اشخاص کارهای مثبت  را چون جلوه و انعکاس بهتری دارند، انتخاب می‌کنند؛ بعضی‌ها معتقدند کاراکتر منفی روح را آلوده می‌کند یا شاید جرأت انتخاب شخصیت منفی را ندارند.
 
وی خاطر نشان کرد: فرد باید آن قدر به کاراکتر داستان نزدیک شود، که نقش در او ظهور یابد نه برعکس مانند بازی بابک حمیدیان که بیننده را به طور کامل متوجه چالش موجود در اثر می‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار