«عباس غزالی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سعی کردم به مردانگی شخصیت «سعید» در «حانیه» برسم/ جای این نقش در پرونده‌ کاری‌ام خالی بود

«عباس غزالی» بازیگر نقش «سعید اسحاقی» در سریال «حانیه» گفت: در سریال «حانیه» نقش متفاوتی را به مخاطبان ارائه دادم که مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کند.

عباس غزالی، بازیگر سریال "حانیه" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: "دهقانی اشکذری" سال گذشته و قبل از جشنواره فیلم فجر فیلمنامه "خانه‌ای کنار ابرها" را به من داد و من به دلایل شخصی خودم از پیوستن به این فیلم سینمایی خودداری کردم اما در سال 93 و نزدیک به فصل تابستان دوباره از جانب وی با من تماس گرفته شد و فیلمنامه سریال "حانیه" در اختیار من قرار گرفت و بعد از خواندن آن همکاری خودم را اعلام کردم.

این بازیگر ادامه داد: با توجه به معیار‌ها و وسواسی که دارم نقش اصلی سریال که همان "سعید اسحاقی" است را قبول کردم و چون بازیگر گزیده کاری هستم سعی کردم در این نقش و سریال رو به جلو حرکت کنم و در جا زدن و پست‌رفت نداشته باشم.

غزالی افزود: به خاطر همین معیار‌ها و گزیده کاری است که مخاطبان با نقش و فیلم ارتباط برقرار کرده و با آن همذات پنداری می‌کنند، پس باید بهترین‌ها و متفاوت ترین‌ها را برای مخاطبان ساخت و بازی کرد.

وی بیان کرد: جای نقش "سعید اسحاقی" در پرونده هنری من خالی بود و با بازی در این سریال نقش متفاوتی را به مخاطبان ارائه دادم.

غزالی در خصوص ماهیت سریال "حانیه" گفت: سریال "حانیه" با وجود اینکه کار مناسبتی بود اما قصه گو بود، قصه گویی که متعلق به احوالات آن زمان ایران است و چون من را درگیر خود کرد پس می‌تواند سریالی باشد که مردم با آن ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: این سریال ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کرده است و از این بابت خدا را شاکرم که توانستیم با یک گروه حرفه‌ای اثری متفاوت و دلچسبی را ارائه دهیم.

غزالی بیان کرد: یکی از نکات مثبت این فیلمنامه اتفاقاتی بود که برای "سعید اسحاقی" رخ می‌داد و چون قصه حول محور او می‌چرخید اتفاقات طوری در فیلمنامه قرار گرفته که قصه جذاب و عاشقانه‌ای به وجود می‌آید.

وی افزود: نوع اتفاقی که برای سعید اسحاقی می‌افتد از جنبه عشق متفاوت است و یک نوع ضد و نقیض‌هایی دارد که مرا جذب خودش کرد و به طور قطع برای مخاطب هم جذابیت دارد.

غزالی ادامه داد: نقش یک ستوان شهربانی را ایفا می‌کنم که در آن زمان با آن همه مسئولیت کاری اعتقادات مذهبی دارد و در واقع یک آدم ریشه دار است که در ادامه قصه در اتفاقی در راستای تناقض‌ها قرار می‌گیرد.

این بازیگر گفت: بعد از صحبت و تعامل با کارگردان و نویسنده که خالقان اصلی هستند و اضافه کردن تکنیک و تحقیقاتی که در این زمینه داشتم سعی کردم به مردانگی که در شخصیت سعید است برسم و آن را تزئین کرده و ارائه دهم.

غزالی ادامه داد: چون قصه در دهه‌ای روایت می‌شود که در آن نبودم و فقط اطلاعاتی از آن زمان در اختیار داشتم رسیدن به نقش یک مأمور شهربانی در ابتدا کار دشواری به نظر می‌رسید ولی با مطالعه و تحقیقات فراوان توانستم فضای خشم، انتقام، تشویق، استرس و ... حاکم بر آن زمان را درک کنم و به نقش مأمور شهربانی که در آن زمان و فضا بوده برسم.

غزالی عنوان کرد: با وجود اینکه لباس شهربانی تن سعید است ولی در رفتار‌ها، صحبتها و ... می‌فهمیم که آدم ریشه‌داری است و صفات  محبت و نیکوکاری را می‌توان در این نوع آدمها دید.

وی بیان کرد: طبق نظر کارشناسان و عوامل فن در نقشهای خاکستری و منفی جای کار بیشتر و قدرت مانور زیادتری برای بازیگر وجود دارد ولی من در این زمینه با وجود اینکه نقشهای منفی و خاکستری بازی کردم و دوست دارم، به جواب قطعی نرسیدم.

غزالی افزود: یکی از دلایلی که نقش سعید اسحاقی را قبول کردم این بود که ثابت کنم شخصیتهای مثبت هم می‌توانند جای کار و مانور داشته باشند و سعی کردم در عین اینکه او مأمور حکومت است آن را کاملاً معصوم و صد در صد مثبت نمایش دهم.

این بازیگر در پایان خاطر نشان کرد: از تمام عوامل فیلم، کارگردان، تهیه کننده، نویسنده و ... که زحمات زیادی برای ساخت این مجموعه کشیدند تشکر می‌کنم و آرزوی موفقیت برای همه آنها دارم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.