مربی تیم ملی ریکرو تیروکمان اعتقاد دارد در سال های گذشته درهای تیم ملی به روی همه بازی نبود و به صورت انحصاری روی تعداد خاصی از کمانداران کار می کردند.

واعظی: تیم ملی تیروکمان در سال های قبل انحصاری بودحجت اله واعظی که بعد از آخرین مربی کره ای هدایت تیم ملی ریکرو تیروکمان را برعهده گرفته است، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد تغییرات زیاد تیم ملی ریکرو توضیح داد: با توجه به اینکه نتوانستیم با مربی کره ای نتیجه بگیریم، این مربی از ایران رفت و تغییرات زیادی در نفرات تیم ملی داشتیم تا به یک ثبات برسیم و در آینده جایگاه خوبی با کارهای زیربنایی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: پیش از این درهای تیم ملی باز نبود و منحصرا روی افراد خاصی کار می کردند. ما درهای تیم را به روی همه بازگذاشتیم و حتی در اواسط اسفند بار دیگر رکوردگیری انجام می دهیم. به دنبال شرایطی هستیم که نفرات دعوت شده از نظر وضعیت ساختاری و پوزیشن تیراندازی به علاوه آمادگی جسمانی و حتی روانی مورد ارزیابی قرار بگیرند و به سمتی برویم که از نظر پایه ای آمادگی کامل داشته باشد.

واعظی در پاسخ به اینکه در حال حاضر تیم ملی ریکرو بازیکنانی ندارد که امید المپیکی شدن آنها وجود داشته باشد، گفت: نمی توانیم بگوییم کسی را نداریم. از اردوهای قبل نفراتی هستند که چند سالی کار کرده اند. شاید به ثباتی که برای مسابقات می خواهیم، نرسیده باشند اما در حال آماده کردن آنها هستیم. 

مربی خارجی باید دو سر و گردن بالاتر از ایرانی ها باشد

سرمربی تیم ملی ریکرو در مورد اقدام برای جذب مربی خارجی جدید گفت: صحبت هایی شده است تا اگر کسی سکاندار تیم ملی می شود، رزومه او حداقل دو سر و گردن بالاتر از نفرات فعلی داشته باشد. ما در بخش جانبازان روی نفرات بومی سرمایه گذاری کردیم که حالا نتایج درخشانی کسب می کنیم. در تیم ملی تیروکمان هم باید به نفرات داخلی ارزش بیشتری دهیم تا به نتایج دلخواه برسیم. به جای اینکه مربی، مدیر یا ورزشکار عوض شود بهتر است که روی یک برنامه ثابت تر پیش رویم چون با این تغییرات ساختاری تیم ملی مطمئنا نمی توانیم نتایج خوبی بگیریم.

وی اضافه کرد: مربی خارجی نمی تواند در بازه زمانی کم نتایج مناسبی کسب کند و باعث ایجاد صدماتی می شود. باید برنامه های بلند مدت تری بریزیم که قطعا زمانبر و هزینه بر هستند. متاسفانه هیچ وقت با مربیان داخلی قرارداد خوبی در هیچ تیمی نمی بندیم در حالی که مربیان خارجی همیشه قرارداد بسته اند و بدون کمیت و کیفیت لازم کار کرده اند، بیشتر منابع مالی برای آنها مهم بوده است و بدون نتیجه رفته اند. این موضوع شامل تمام فدراسیون ها می شود.

دانش مربیان داخلی را بالا ببریم

واعظی گفت: اعتقادم بر این است که سرمایه جذب مربی خارجی را به آموزش و پرورش مربیان داخلی اختصاص دهند و به جای اعزام هزینه بر چند نفر، یک مربی خارجی را به ایران دعوت کنند تا دانش فنی مربیان داخلی را بالا ببریم. به این شکل نتایج بهتری در بلندمدت به دست می آوریم. 

مربی تیم ملی از اولین اعزام پیش روی تیم ملی به تایلند در روز 25 اسفند خبر داد که حکم ارزیابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دارد.

واعظی گفت: تیم ملی اصلی ما در این مسابقات مشخص می شود. از آنجایی که مسابقات جایزه بزرگ به کاپ آسیا تغییر نام داده است، ایده این است که با تغییر اسم، شرایط حضور کشورهای آمریکایی و اروپایی هم برای کیفیت بهتر مسابقات فراهم شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: واعظی ، تیم ملی ، ریکرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار