وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات نیز گفت:راه اندازی این شبکه کار عظیمی است که 10 سال در حد حرف مانده بود و در دولت یازدهم عملیاتی شد.

شبکه ملی اطلاعات در دولت یازدهم عملیاتی شده است
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در گرگان گفت: امسال نیز در مجموع هشت هزار روستا به شبکه اینترنت متصل می شوند.

وی با تاکید بر این که دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به مناطق محروم، کمتر برخوردار و نقاط مرزی دارد، اظهار کرد: در این راستا به دنبال این هستیم که اینترنت به طور کامل به همه روستاها برود و روستاها با هم ارتباط داشته باشند.

وی با بیان اینکه حتی در این راستا از سوی پیمانکار و سرمایه گذار شبکه روستایی کشور طرح روستای مجازی ارایه شد که مورد استقبال قرار گرفت، افزود: تا پایان عمر دولت یازدهم تمام روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه اینترنت متصل می شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات نیز گفت:راه اندازی این شبکه کار عظیمی است که 10 سال در حد حرف مانده بود و در دولت یازدهم عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: این پروژه مهمترین پروژه وزارت ارتباطات است که بودجه مناسبی نیز برای عملیاتی شدن آن در نظر گرفته شده و زیرمجموعه هایی مانند دولت الکترونیک و شبکه بانکی دارد.

وی یادآور شد: امروز طراحی های این پروژه انجام شده، هماهنگی های لازم با بخش های مختلف به عمل آمده و بزودی این طرح در یکی از استان های کشور به صورت پایلوت انجام می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: پس از گذشت 1.5 ماه از اجرای آزمایشی این طرح و تشخیص و رفع نقاط ضعف آن، در دیگر استان ها نیز قابلیت اجرایی خواهد یافت.

واعظیخاطر نشان کرد: شبکه علمی کشور در بین دانشگاه های سراسر ایران نیز طراحی و مقدمات اجرای آن فراهم شده است.

انتهای پیام/ زا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.