قم؛

شهرک IT در قم ایجاد می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد شهرک IT در قم خبر داد.

شهرک IT در قم ایجاد می شودبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در همایش بهره‌ برداری از خدمات و توسعه شبکه پهن باند قم که در سالن همایش موسسه دارالحدیث برگزار شد گفت: ایجاد شهرک IT در قم آمادگی لازم را دارد و باید مسئولان استانی و ملی به این موضوع توجه داشته باشند تا ما بتوانیم این طرح را در استان قم اجرایی کنیم. 

وی در ادامه تصریح کرد: نتیجه تلاش و مشارکت بخشهای مختلف استان قم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستاوردهایی است که در زمینه فناوری نوین در استان قم به دست آمده است. 

محمود واعظی در ادامه خواستار حمایت مسئولان برای تولید محتوای فاخر فرهنگی و دینی شد و اظهار کرد: ما امیدواریم با بهره گیری از محتوای فرهنگ دینی،بتوانيم این فرهنگ را به تمام دنیا انتقال دهیم که البته فضای مجازی هم می تواند یک فرصت باشد و هم یک تهدید و چه بسا باید تلاش شود که از فرصت ها استفاده و جلوی تهدیدها را بگیریم. 

وی با بیان اینکه قم به عنوان یکی از استانهای نمونه کشور در زمینه ارتباطات است ابراز داشت: شروع  فناوری نوین از استان قم باعث می شود که استان‌های دیگر بتوانند با شیوه ی مطلوب و مناسبی فناوری‌های نوین را در راستای محقق شدن این دستاورد پذیرا و همکاری لازم را  داشته باشند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی در زمینه محقق شدن خواسته‌های این وزارتخانه همکاری بسیار خوبی داشته است و باعث شد این وزارتخانه  دو سال قبل رتبه هفدهم منطقه را از آن خود کند و تلاش همه ی ما بر این است که  در دولت تدبیر و امید بتوانیم عرصه ارتباطات ایران اسلامی را به رتبه پنجم منطقه برسانیم.
 
واعظی در ادامه به بخشی از رسالت هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر عهده دارد پرداخت و مطرح کرد: دفاع از حریم خصوصی مردم و جلوگیری از ترویج محتوای ضد اخلاقی و ضد دینی وظیفه ی اصلی ماست و به همین خاطر شبکه ارتباطی در سراسر کشور را به منظور صیانت از حریم خصوصی به گونه ای طراحی کردیم که مردم بتوانند به راحتی 80 درصد نیازهای خود را از فضای مجازی در داخل کشور تامین کنند.
 
انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.