مخابرات مازندران در چند سال اخیر اقدامات درخشانی را انجام داد.

سرپرست مخابرات مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: در راستای اجرای طرح هم کد سازی تلفن ثابت در استانهای کشور، تلفنهای مازندران 11 تیر امسال هشت رقمی شد و اجرای این طرح هزینه مکالمه افراد را کاهش داد.

گنجی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح کد استان به 011 تغییر یافته و تمامی شماره تلفن ها هشت رقمی شد، افزود: مشتركين مي توانند از طريق تماس با سامانه 4015، گرفتن رقم 8 و سپس شماره تلفن قدیم و يا با مراجعه به سايت شركت مخابرات استان به آدرس www.ict-tcm.ir از شماره هاي جديد اطلاع يابند.

وی تصریح کرد: سرویس های بخش ارزش افزوده، رومینگ، طرح مشتریان خوش امتیاز، دریافت پیامکی قبض ها، اینترنت پرسرعت از موفقیت های مهم مخابرات محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 597 هزار و 644 شماره تلفن ثابت در مازندران فعال است، یادآور شد: شرکت مخابرات مازندران دارای دو میلیون و 400 هزار مشترک است.

سرپرست مخابرات مازندران گفت: در حال حاضر 816 مرکز مخابرات در استان فعال است.

گنجی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر نیز رشد نرخ دیتا در شبکه تلفن همراه سه برابر شده است، تصریح کرد: همچنین نرخ گذردهی دیتا شبکه تلفن همراه در ساعت در مازندران از 120 گیگابایت عبور کرده است.

وی افزود: با توجه به نرخ گذردهی و رشد نرخ دیتا در شبکه تلفن همراه، 65 سایت مخابرات نسل سوم تلفن همراه در چهار شهر مازندران راه اندازی شده است.

سرپرست شرکت مخابرات مازندران با اشاره به راه اندازی خدمات نسل سوم تلفن همراه در شهرهای بابل، ساری، چالوس و نوشهر، گفت: شهرهای آمل و قائم شهر نیز زیرپوشش خدمات نسل سوم تلفن همراه قرار گرفتند.

گنجی افزود: 8 سایت نسل سوم تلفن همراه در قائم شهر و 6 سایت نسل سوم تلفن همراه و تریجی در شهرستان آمل نصب و راه اندازی شد.

وی با اعلام اینکه قرار است خدمات نسل سوم تلفن همراه در سایر نقاط استان راه اندازی شود، گفت: امید است تا پایان امسال تمامی شهرهای مازندران زیرپوشش سایت مخابرات نسل سوم تلفن همراه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر افراد می توانند از طریق سیم کارت دیتا و یا مشترکان سیم کارت عادی با خرید بسته اینترنتی در شهرهای ساری، بابل، نوشهر، چالوس، آمل و قائم شهر از خدمات نسل سوم تلفن همراه برخوردار شوند و در سایر شهرها از خدمات نسل دو تلفن همراه بهره مند شوند.

به گفته سرپرست مخابرات مازندران همزمان با دهه فجر، با حضور وزیر ارتباطات، ۲۸۷پروژه ارتباطی و مخابراتی، درمازندران با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد ریال بهره برداری می شود.

گنجی افزود: توسعه پهنای باند لایه لبه استان به ظرفیت ۲۸GB راه اندازی سایت های BTS توسط اپراتورها به منظور ارائه سرویس نسل سوم و چهارم تلفن همراه، توسعه پهنای باند انتقال اپراتورها به ظرفیت ۵۰۴E۱، توسعه سامانه های شبکه و سوییچ مخابراتی از پروژه های اپراتورهای تلفن همراه را ازجمله این افتتاح ها است.

وی یادآور شد: همچنین در این سفر ۱۲۷ کیلومتر فیبرنوری جدید در مازندران به بهره برداری میرسد.

وی افزایش ضریب نفوذ اینترنت در استان مازندران به ۹۳ درصد را در طول یکسال گذشته از جمله دستاوردهای فعالیت درحوزه ICT این استان خواند وافزود: ارائه خدمات الکترونیک و کمک به اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات از جمله برنامه های در دست انجام است.

سرپرست مخابرات مازندران ارائه سرویس های ارتباطی به روستاها و مناطق محروم را از دیگر اهداف وزارت ارتباطات خواند و گفت: در همین راستا قرار است ۱۳۷۲ روستای استان در طرح USO از اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مخابرات ، موفق ، امسال ، طرح ، اطلاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.