سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: بیش از 12 پرونده به دادگاه‌های نظامی ارجاع شده که بعد از بررسی‌های لازم به طور رسمی پیگیری خواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، عاصم‌باجوه سخنگوی ارتش پاکستان امروز (یکشنبه)در جمع خبرنگاران اعلام کرد: بیش از 12 پرونده به دادگاه‌های نظامی ارجاع شده که بعد از بررسی‌های لازم به طور رسمی پیگیری خواهد شد.
 
طبق این گزارش پرونده‌های مورد نظر بعد از تأیید توسط دولت‌های ایالتی توسط وزارت هر ایالت به دادگاه نظامی ارجاع داده شده است.
 
سخنگوی ارتش پاکستان تأکید کرد: تمام پرونده‌های قضایی که دادگاه نظامی به آنها رسیدگی می‌کند طبق قوانین ارتش پیگیری می‌شوند و دیوان عالی همچنین قوه قضائیه حق دخالت در این پرونده ها را ندارند.
 
بعد از حادثه تروریستی پیشاور و تشکیل طرح ملی برای مبارزه با تروریسم بیشتر احزاب سیاسی پاکستان با برپایی دادگاه‌های نظامی برای مجازات تروریست‌ها موافقت کردند.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد دادگاه‌های نظامی به سرعت پرونده را پیگیری می‌کنند و برای اثبات جرم یک تروریست نیازی به شاهد ندارند و حکم دادگاه بدون اتلاف وقت اجرا می‌شود.
 
به گزارش وزارت کشور پاکستان بعد از حادثه تروریستی پیشاور بیش از 10 هزار نفر به علت فعالیت‌های مشکوک و همکاری با شبه‌نظامیان دستگیر شده‌اند که در دادگاه‌های نظامی مجازات خواهند شد.
 
بر اساس این گزارش در حال حاضر 9 دادگاه نظامی از جمله 3 دادگاه در ایالت پنجاب،‌3 دادگاه در ایالت خیبر پختونخواه،2 دادگاه در ایالت سند و 1 دادگاه در ایالت بلوچستان فعال هستند که به پرونده‌های ارجاع شده رسیدگی می‌کنند.
 انتهای پیام/ زض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگ ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار