شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: گروهک تروریستی داعش در اقدامی وحشیانه به آتش زدن کتاب ها و دست نوشته های قدیمی عراق روی آورده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، همه موجودات زنده و غیر زنده در عراق با حملات گروهک تروریستی داعش روبرو هستند. این تروریست ها پس از ویران کردن آثار باستانی عراق به آتش زدن صدها کتاب و دست نوشته های قدیمی روی آورده که متعلق به قرن های گذشته است. این اقدام داعش بیانگر وحشی گری و عقب ماندگی این گروهک تروریستی است.

محمد جبار خبرنگار این شبکه در بغداد گزارشی در این زمینه افزود: ویران کردن آثار باستانی، نبش قبور و آتش زدن کتابخانه ها از اقدامات گروهک داعش در مناطق تحت اشغال است. داعش با این اقدامات می خواهد آثار تاریخی عراق را از بین ببرد و آخرین مورد این جنایت ها، آتش زدن صدها کتاب و دست نوشته قدیمی در استان نینوا بوده است. این کتاب ها در ابتدای قرن بیستم و دوره حکومت عثمانی چاپ شده اند. تروریست های داعش این کتاب ها را از کتابخانه های دولتی، دانشگاهی و مساجد قدیمی جمع آوری کردند و آتش زدند. محافل علمی این گونه اقدامات داعش را بیانگر عقب ماندگی و وحشی گری تروریست های داعش می دانند. قتل، ویرانگری و نقض مستمر حقوق شهروندان عراقی باعث کینه و تنفر مردم علیه داعش شده است. این وضع باعث از دست دادن حمایت های مردمی و نزدیک شدن شکست نهایی این گروهک توسط نیروهای امنیتی عراق و بسیج مردمی این کشور می شود.

محمد الشمری نماینده پارلمان عراق گفت: این اقدامات داعش مسئله جدیدی نیست و هر نیروی تکفیری و تروریستی در طول تاریخ دست به این گونه اقدامات زده است و می توان اقدامات هولاکوخان مغول را بیان کرد که علیه علم، فرهنگ و تمدن بود.

استاد دانشگاه عراقی گفت: تروریست های داعش در اولین اقدام خود آثار باستانی، اسلامی و قبور را از بین بردند و وارد دانشگاه ها شدند و آثار موجود در دانشگاه ها را از بین بردند.
استاد دانشگاه عراقی گفت: شاهد اختلافات گسترده ای در میان نیروهای داعش در استان های نینوا، انبار، صلاح الدین و دیاله هستیم و این اختلافات به دلیل رفتارهای غیر انسانی این گروهک از طریق تجاوز جنسی، ویران کردن منازل و حمله به زن و کودک است. در حال حاضر شهروندان عراقی به ویژه عشایر این کشور، داعش را یک گروه وحشی می‌دانند.

خبرنگار این شبکه افزود: ویران کردن آثار باستانی و مراکز علمی و دینی توسط تروریست‌های داعش بیانگر وحشی گری این گروهک و افکار تاریک آن بوده که به دنبال رواج آن در میان مردم است.
 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار