تماشاخانه تئاتر باران، با حضور داوود میرباقری و هنرمندان گشایش یافت.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی تیاتر باران؛  همزمان با اولین اجرای نمایش«سیستم گرون هلم» تئاتر باران با حضور داوود میرباقری و هنرمندان این نمایش افتتاح گردید.

در این مراسم که شامگاه سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه با حضور داوود میرباقری ، الهام پاوه نژاد و دیگر هنرمندان نمایش«سیستم گرون هلم» برگزار شد خیام وقار کاشانی و فهیمه امن زاده ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، به تشریح روند ساخت این پروژه پرداختند.
 
در  آغاز مراسم افتتاحیه، چتر تیاتر باران که آیین افتتاحیه هرنمایش با آن شکل می گیرد توسط  مدیران تیاتر باران  به دست الهام پاوه نژاد یکی از بازیگران نمایش «سیستم گرون هلم» گشوده شد تا هنرمندان نمایش زیر چتر تیاتر باران اجرای خود را آغاز کنند.

در ابتدای این مراسم؛ خیام وقار کاشانی گفت: افتتاح تئاتر باران در سالی که اقتصاد و فرهنگ، نام‌گذاری شده‌است را به فال نیک می‌گیریم.

مدیر تئاتر باران، ادامه داد: با افتتاح این سالن شاهد افزایش متراژ و فضایی دیگر به سرانه فرهنگی شهر هستیم؛ مطمئنا در تئاتر باران اتفاقات خوبی در هنر نمایش رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی متولی ایجاد چنین سالن تئاتری است، گفت: توجه به بخش خصوصی در توسعه هنر همیشه مورد تاکید بزرگان بوده که می‌تواند آغازگر جریانی باشد اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم زند.

ایجاد نمایش‌خانه‌های خصوصی بایستی استمرار داشته باشد
 
وی خاطرنشان کرد: آنچه باعث ماندگاری این سالن می‌شود، این است که هنرمندان تئاتر نیز حمایت‌هایی انجام دهند؛ بایستی هنرمندان برای حفظ و ماندگاری این مکان بکوشند.

افتتاح این سالن از آن رو برای من ارزشمند است که یک گروه نمایشی خواهد توانست به دور از تمامی کمبودهای سالن‌های نمایشی در کشور، از این پس یک سالن حرفه‌ای برای پیاده کردن خلاقیت‌های تجربی خود داشته باشد. 

* ایجاد و راه‌اندازی سالن‌های خصوصی تئاتر دشوار است

در  این آیین افتتاحیه داوود میرباقری کارگردان سرشناس سینما و تئاتر به عنوان میهمان ویژه پیش از آغاز نمایش با حضور در میان تماشاگران گفت: «ایجاد و راه‌اندازی سالن‌های خصوصی با توجه به شرایط فعلی تئاتر بسیار دشوار است؛بنابراین باید از برپاکنندگان تماشاخانه تیاتر باران که چنین فضایی را صرفا برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کرده‌اند قدردانی کرد.»

وی ادامه داد: «چنین فعالیت هایی در تئاتر که مظلوم و مهجور است نیازمند تلاش بسیاری است و امیدوارم ادامه‌دار باشد. سرمایه‌گذاری در این حوزه و ایجاد علاقه نسبت به هنر تئاتر برای مردم یک حرکت روبه‌جلو بشمار می‌رود.»

بعد از این سخنان روبان افتتاح سالن تئاتر باران توسط داوود میرباقری بریده شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.