دبیرکل جامعه اصناف و بازار، گفت: دولت‌ها از بنگاه‌های اقتصادی به عنوان حیات خلوت خود استفاده می‌کنند؛ هر دولتی که می‌آید نسبت به این موضوع طمع دارد.

"احمد کریمی اصفهانی" دبیرکل "جامعه اصناف و بازار" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سیاست‌های اصل 44 که در سال 84 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، اظهار داشت: اگر این اصل تحقق پیدا کرده بود، برای تحول و انقلاب در اقتصاد 9 سال کفایت می‌کرد؛ تا به حال اقتصاد ما باید طوری تنظیم می‌شد که ضمن کاهش وابستگی‌مان به نفت، اثر تحریم‌ها نیز به حداقل خود می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه حداکثر فرصت برای واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به مردم انتهای سال 93 است، گفت: هنوز افق روشنی را از این بابت پیش روی خود نداریم، چراکه دولت‌ها از این بنگاه‌های اقتصادی به عنوان حیات خلوت خود استفاده می‌کنند.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار تأکید کرد: این بنگاه‌های اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار داده است؛ هر دولتی که می‌آید نسبت به این موضوع طمع دارد.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه فساد‌های کلانی در این بنگاه‌ها انجام می‌شود، عنوان کرد: سال 1380، مقام معظم رهبری برای مقابله با مفسدان اقتصادی دستور دادند ولی هیچ اتفاقی نیفتاد و ما سال به سال شاهد نابسامانی‌های بیشتری هستیم.

وی افزود: دلیل این نابسامانی‌ها "نقش پوششی" است که نفت در بودجه‌ای که دولت‌ها تنظیم می‌کنند، دارد.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه در همه دنیا بودجه بیشتر از طریق مالیات تأمین می‌شود، گفت: فردی که منافع و درآمد بیشتری دارد، باید این مالیات را بپردازد اما سازمان امور اقتصادی فشار خود را بر روی 20 درصد اقتصادی که دست مردم است گذاشته و 80 درصد بقیه را رها کرده است.

وی افزود: پایین آمدن قیمت نفت، حداقل این حسن را دارد که مسئولین را به تکاپو واخواهد داشت که بودجه را به نحو دیگری تأمین کنند.

کریمی اصفهانی با ذکر این مطلب که تولید باید کار خود را به نوعی رونق دهد که کاهش واردات را در پی داشته باشد، گفت: به دلیل مشکلاتی که دولت برای بخش تولید ایجاد کرده است، این‌ها اصلا قادر نیستند که کار خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در همه دنیا بخشی از تسهیلات دولت برای ایجاد رونق به بخش تولید واگذار می‌شود، تصریح کرد: اگر تولید رونق پیدا کند، معضل اشتغال نیز حل خواهد شد؛ ما این تذکرات را به دولت داده‌ایم. در دولت‌های نهم و دهم علی‌رغم بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی، خسارت‌های سنگینی به بخش تولید وارد شد.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار با بیان اینکه بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی قرار بر این بود که 30 درصد از عوائد رسیده به دولت از طریق یارانه‌ها، به بخش تولید اختصاص پیدا کند، خاطرنشان کرد: حتی یک ریال هم از این طریق به بخش تولید واگذار نشد؛ در دولت یازدهم هم همین مسأله تکرار شده است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار