دبیر علمی محور راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی گفت: نظام‌هایی مانند جمهوری اسلامی ایران دارای آرمان‌هایی مغایر با نظام سلطه جهانی بوده علاوه بر تکان‌های عمومی در معرض تکان‌های سیاست ساخته قرار دارند.

اقتصاد مقاومتی کشور را از تکان‌های سیاست ساخته مصون می‌کند
به گزارش خبرگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران،‌ الله‌مراد سیف عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین(ع) و دبیر علمی محور راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی در نشست خبری که صبح امروز با حضور اعضای علمی و اجرایی کنگره برگزار شد، گفت: تحولات موسوم به جهانی شدن موجب گره خوردن سرنوشت ملت‌ها به یکدیگر و تحولات جهانی شده و تکان‌ها و اختلالاتی که وجود دارد از واقعیت‌های مهم زندگی امروز بشری است. 

وی تصریح کرد: این تکان‌ها موجب اثرگذاری منفی در اقتصاد کشور و مختل شدن زندگی اقتصادی افراد، بنگاه‌ها و کشورها خواهد شد و اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی در برابر این تکان‌ها می‌باشد.  
 
دبیر علمی محور راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با بیان این که در حال حاضر اهمیت این تکان‌ها آنقدر زیاد است که مجمع جهانی اقتصاد براساس شاخص‌هایی مخاطرات مختلف کشورها را رصد و کشورها را در این حوزه رتبه‌بندی می‌کند اظهار داشت: نظام‌هایی مانند جمهوری اسلامی ایران دارای آرمان‌هایی مغایر با نظام سلطه جهانی بوده علاوه بر تکان‌های عمومی در معرض تکان‌های سیاست ساخته قرار دارند.
 
وی گفت: مقاومت با فرهنگ انقلاب اسلامی عجین شده و ما مقاومت را به کشورهای دیگر نیز صادر می‌کنیم مقاومت با انقلاب متولد و تا آخر هم خواهد بود.
 
دبیر علمی محور راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با بیان این که اشتباهی که ما در طول انقلاب داشتیم این بود که مقاومت را در برنامه‌ها و راهبردهای اقتصادی برنامه‌ریزی نکرده‌ایم تاکید کرد: فشار تحریم‌ها این فرصت را ایجاد کرده تا دوباره بازگردیم و از ابتدا با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و براساس داشته‌ها حرکت کنیم.
 
سیف بیان داشت: اقتصاد مقاومتی هم ضرورت دارد و هم امکان‌پذیر است اقتصاد مقاومتی یک برنامه از بالا به پایین نیست بلکه باید از مردم بجوشد و با مردم جلو رود و نقش دولت‌ها تنها در حمایت و هدایت خلاصه می‌شود.
 
وی با بیان این که ما اگر پیش‌بینی ساز و کارها را برای ایستادگی در برابر کشورهای مختلف نداشته باشیم سرنوشت ما اقتصاد ریاضتی خواهد شد اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی فرا دولتی است و نباید انتظار داشت که تنها یک دولت خاص مسئولیت داشته بلکه همه دولت‌ها، دستگاه‌ها، مردم برای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
 
دبیر علمی محور راهبردی کنگره ملی اقتصاد مقاومتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری کنگره اقتصاد مقاومتی بتوانیم در راستای برطرف کردن دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این راستا گام برداریم.

انتهای پیام /
برچسب ها: احزاب ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار