عدم آموختن زبان مادری و لهجه‌های شیرین مربوط به آن توسط والدین به فرزندان، سبب انقراض تعداد بسیار زیادی از زبان‌های بومی در دنیا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کارشناسان اعتقاد دارند بیش از 90 درصد از زبان‌های دنیا در صد سال آینده منقرض خواهند شد.

گفتنی است؛ زبان شناسان در دانشگاه کلمبیا پیش بینی کرده‌اند که در سال 2115 یعنی حدود 100 سال آینده تنها 600 زبان در دنیا باقی خواهد ماند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ کارشناسان عدم آموزش زبان مادری به کودکان توسط والدین آن‌ها به ویژه در اثر مهاجرت به سایر کشورها را دلیل اصلی نابودی بسیاری از زبان‌های زنده حال دنیا می‌دانند.

کارشناسان همچنین اعتقاد دارند، ابزارهای ترجمه آنلاین نمی‌تواند جای یادگیری و آموزش زبان‌های سنتی و بومی را در آینده بگیرد.

کارشناسان هشدار می‌دهند با وجود خیز دانشمندان برای ساخت انواع خودرو‌های پرنده و کامپیوترهای فوق هوشمند، هیچ تلاشی برای زنده نگه داشتن زبان‌های بومی در آینده صورت نگرفته است.

کارشناسان اعتقاد دارند تا به حال بر اساس سرشماری‌های صورت گرفته بیش از 6 هزار زبان در دنیا وجود دارد.

در عین حال بر اساس این تحقیق که در مجله‌ی وال استریت ژورنال نیز به چاپ رسیده است، در قرن آینده زبان‌ها از پیچیدگی‌ بسیار کمتری برخوردار خواهند بود و صحبت و یادگیری زبان در آن زمان بسیار آسان تر حال حاضر خواهد بود.

در همین راستا، شرکت گوگل در یک طرح در نظر دارد، نرم افزاری برای ترجمه انواع زبان‌ها و لهجه‌های بومی در سراسر دنیا تهیه و گردآوری کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: زبان ، لهجه ، آموزش ، زبان مادری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار