دولت ژاپن برای رهایی گروگانش که در دست شبه‌نظامیان تروریست داعش اسیر است، به اردن و سایر کشورها متوسل شد اما تاکنون هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،سخنگوی ارشد دولت ژاپن در خصوص گفتگوها با دولت اردن اظهارنظر مستقیمی نکرد؛ جایی که نماینده ژاپن به دنبال جلب حمایت‌های بین‌المللی برای نجات جان کنجی گوتو، گروگان ژاپنی است.
 
شبه‌نظامیان داعش در بیستم ژانویه با انتشار ویدیویی اعلام کردند که دو گروگان ژاپنی در اختیار دارند و چنانچه دولت توکیو ظرف 72 ساعت 200 میلیون دلار به آنها پول پرداخت نکند، گروگان‌ها کشته می‌شوند. با پایان ضرب‌الاجل مذکور، ویدیویی تایید نشده منتشر شد که نشان می‌داد گوتوی 47 ساله با در دست داشتن عکسی که گویا تصویر دیگر گروگان ژاپنی بود، کشته شدن وی را اعلام کرد. پس از آن، گوتو اعلام کرد که اعضای داعش می‌خواهند که وی با یکی از زندانیان تبادل شود.
 
سخنگوی ارشد دولت ژاپن در مواجهه با پرسشی در رابطه با این مساله که آیا وارد کردن اردن به روند گروگان‌گیری موضوع را پیچیده می‌کند یا خیر پاسخی مستقیم نداد و گفت: قطعا اردن نظرات خودش را دارد.
 
دولت ژاپن با تایید ویدیوی داعش اعلام کرد که هارونا یوکاوا 47 ساله که سال گذشته در سوریه بازداشت شده بود، کشته شده است. در امان، یاسوهیده ناکایاما، معاون وزیر امور خارجه ژاپن که مسوول این پرونده است، با مقام‌های اردنی دیدار کرد اما هیچ پیشرفتی حاصل نشد. وی گزارش داد: به دلیل ماهیت مشکل، شرایط من را درک کنید که نتوانم اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهم.
 انتهای پیام /زض
منبع:ایسنا

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار