یک شبکه عربستانی در گزارشی ضمن اعلام اینکه رهبر جنبش انصار الله یمن در گفتمان از دبیر کل حزب الله لبنان الهام می‌گیرد، مدعی شد که کنترل جنبش انصار الله یمن بر بخش‌هایی از ساحل غربی یمن دستاوردی استراتژیک برای ایران است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه العربیه گزارش داد: تصرف بخش‌هایی از ساحل غربی یمن توسط جنبش انصار الله در سال گذشته، دستاوردی استراتژیک برای ایران است و می‌توان گفت اکنون تهران به "باب‌المندب" و "دریای سرخ" دسترسی دارد.

العربیه افزود:"جنبش انصارالله در سال 1992 اعلام موجودیت کرد. کم کم شخصیت عبدالملک جوان" که خود را شخصیتی دارای اعتماد به نفس نشان می‌دهد و نطق‌های طولانی ایراد می‌کند، پدیدار شد."

العربیه مدعی شد: ناظران می‌گویند، رابطه  انصار الله  در سایه رهبری عبدالملک الحوثی روز به روز با  ایران توسعه یافت و ریشه‌دارتر شد. کنترل بر بخش‌هایی از ساحل غربی یمن توسط این جنبش در سال گذشته میلادی، دستاوردی استراتژیک برای ایران به شمار آمد و گفته شده اکنون تهران به "باب‌المندب" و "دریای سرخ" دسترسی دارد.

این شبکه سعودی ادامه داد: "عبدالملک الحوثی" همچون حسن نصرالله، کلمات تند خود را با لبخند درهم می‌آمیزد و تلاش می‌کند از فساد گسترش یافته در یمن انتقاد کند. او از فن تحریک سیاسی برخوردار است و با جدول‌های زمان‌بندی که خود تعیین می‌کند، نظر رسانه‌ها را جلب می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۱۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
و این یعنی نزدیکی ظهور .....
آخرین اخبار