ضرغام گفت: 23 هزار پژوهشگر و فناور در داخل و خارج از کشور با صندوق حمایت از پژوهشگران در ارتباط هستند.

ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: گسترش ارتباطات بین‌المللی با دیپلماسی علمی از جمله دیگر فعالیت‌های صندوق است چنانچه کمک گرفتن و کمک رساندن به توسعه علم جهانی و معرفت هر دو مدنظر ما است، بنابراین در داخل کشور هم اولین کاری که انجام شد این است که اولویت‌های تحقیقاتی مشخص شود و در این رابطه نیز کارگروه‌های مختلف شکل گرفته است.

وی در رابطه با حمایت از پژوهشگران افزود: در حال حاضر حدود 23 هزار پژوهشگر و هیأت‌ علمی داخل کشور و بخشی در خارج از کشور با ما در ارتباط هستند و هم‌اکنون نیز افزایش این تعداد را جزء برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

ضرغام تصریح کرد: ما تصمیم داریم ضمن استفاده از منابع انسانی داخل و خارج کشور از منابع مالی نیز بهره ببریم. البته منابع مالی داخل کشور با توجه به اینکه بودجه ما دولتی است طبق اساسنامه می‌تواند تنوعی در بودجه داشته باشد و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به دنبال ایجاد این تنوع است.

وی اظهار داشت: همچنین در این راستا قراردادهایی با سازمان‌های مختلف اعم از دولتی و عمومی و غیردولتی منعقد شده است چنانچه با وزارت بهداشت و درمان قراردادی منعقد شده که 70 درصد هزینه آن پرداخت شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.