وزیر بهداشت کشور مالی در بیانیه‌ای که یکشنبه (۱۸ ژانویه) از طریق پخش مستقیم تلویزیونی به انتشار رسید، ضمن اعلام عاری بودن این کشور از ابولا از مقامات و نیروهای امدادگر و درمانی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کشور مالی اعلام کرد که بیماری ابولا در این کشور ریشه‌کن ‌شده است. نماینده سازمان ملل برای مقابله با ابولا در مالی نیز خبر عاری بودن مالی از ابولا را تأیید کرد، در مالی ۶ تن جان خود را بر اثر ابولا از دست داده‌اند.

مقامات کشور مالی، رسما اعلام کردند که این کشور عاری از ابولا است که آخرین بیمار مبتلا به ابولا در کشور مالی در اوایل ماه دسامبر سال ۲۰۱۴ بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شد.



وزیر بهداشت کشور مالی در بیانیه‌ای که یکشنبه (۱۸ ژانویه) از طریق پخش مستقیم تلویزیونی به انتشار رسید، ضمن اعلام عاری بودن این کشور از ابولا از مقامات و نیروهای امدادگر و درمانی قدردانی کرد که توانستند با تلاش و فعالیت‌های پیگیر و فشرده‌ی خود غلبه بر ابولا را ممکن سازند.

مؤسسه ملی بهداشت آمریکا اعلام کرده است که پژوهشگران فاز نخست آزمایش واکسن ابولا را با موفقیت پشت سر گذاشته و گامی به تولید این واکسن نزدیک‌تر شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی شمار مبتلایان به ویروس مرگبار ابولا را حدود ۲۱ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرده است.



انتهای پیام/
برچسب ها: ابولا ، ویروس ، مرگ ، مسری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار