پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف زمان برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی طراحی ماشین را از 1 الی 20 بهمن ماه به منظور رسیدن به موتورسیکلتی برای کاربری شهری اعلام کرد.

به گزارش گروه علمی و فناوری باشگاه خبرنگاران پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف با همکاری اساتید دانشکده‌های مهندسی مکانیک و مهندسی برق، به منظور گسترش مهارت‌های مربوط به طراحی اجزای ماشین، حفظ پویایی در زمینه تدوین فناوری‌های نوظهور، کشف استعدادهای خلاق دانشجویان و گسترش زمینه‌های طراحی وسایل نقلیه پاک در کشور اقدام به برگزاری مسابقه ملی طراحی ماشین کرده است.  
 
در همین راستا با توجه به اهمیت و جایگاه موتورسیکلت‌های الکتریکی پنجمین دوره مسابقات ملی طراحی ماشین نیز به موضوع طراحی و ساخت موتورسیکلت الکتریکی می‌پردازد. ایده‌آل مسابقه، رسیدن به موتورسیکلتی برای کاربری شهری است.  
 
مهلت ثبت نام در این مسابقات از یک الی 20 بهمن ماه سال جاری به صورت اینترنتی و در سایت مسابقه است.
 
این مسابقه شامل دو مرحله اصلی یعنی مرحله طراحی و مرحله ساخت است.
 
برای ادامه حضور در مسابقه و رسیدن به مرحله ساخت شرکت در مرحله طراحی و کسب حداقل کفایت الزامی است.
 
هم چنین در مرحله ساخت، تیم‌ها فرصت دارند تا طراحی خود را به صورت عملی پیاده کرده و در صورت کسب استانداردهای لازم، به مرحله نهایی که همان آزمون‌های مسابقه است راه یابند.  
 
هر تیم شرکت کننده باید از حداقل شش و حداکثر 14 نفر تشکیل شود پس از اتمام آزمون‌ها و مشخص شدن رتبه تیم‌ها، جوایزی به تیم‌های برتر مرحله ساخت و مرحله طراحی اهدا خواهد شد علاوه بر این تیم‌های برتر مرحله طراحی از حمایت ساخت نیز برخوردار خواهند شد.  

زمان‌بندی مرحله ساخت به شرح زیر است:

مراحل مسابقه

زمان شروع

زمان خاتمه

طراحی مفهومی

15 اسفند 93

25 فرودین 94

طراحی اجزا

5 اردیبهشت 94

30 خرداد 94

ساخت موتورسیکلت

15 تیر 94

25 آبان 94

 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه برگزاری مسابقه به پایگاه اینترنتی www.imdc.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های 66022736-021 و 66164665-021 تماس حاصل بفرمایند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار