با وجود اینکه بیماریهای ناشی از آب و غذا همچنان در سطح جامعه شایع هستند اما آموزش بهداشت و ایمنی غذا هنوز مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

عبدالرضا رحمانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در بسیاری از موارد فرهنگ‌سازی و آموزش برای پیشگیری کنترل و درمان بیماریها صورت نمی‌گیرد که متاسفانه کم توجهی به این موضوع هزینه‌های زیادی را موجب شده است.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه بیماری ناشی از آب و غذا همچنان در سطح جامعه شایع هستند اما آموزشی بهداشت و ایمنی غذا هنوز مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

رحمانی با اشاره به اینکه لازم است که مردم در خصوص انتخابهای غذایی خود راهنمایی شوند تصریح کرد: مردم در صورتی می‌توانند از بیماریهای مختلف از جمله بیماریهای غذایی در امان بمانند در واقع از این بیماریها به درستی پیشگیری کنند که در مضرات و خطرات احتمال مواد غذایی به درستی آگاه شوند.

وی خاطر نشان کرد: تمام افراد جامعه باید در خصوص عوامل بیماری‌زا به ویژه انواع آن روشهای انتقال و راههای پیشگیری از این بیماریها آگاه شوند.

رحمانی گفت: در واقع تمام مردم باید در زمینه های آموزش و بهداشت و ایمنی مواد غذایی آگاه شده و در این زمینه مشارکت کنند و بدون مشارکت مردم نمی‌توان نتایج خوبی از برنامه‌های بهداشتی و ایمنی مواد غذایی به درستی آورد.



انتهای پیام/

برچسب ها: بهداشت ، ایمنی ، غذا ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار