وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تداوم روش تربیت 4 ساله در آموزش و پرورش گفت:طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش می‌تواند از فارغ التحصیلان لیسانس سایر موسسات آموزش عالی از طریق برگزاری آزمون پذیرش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه افتتاحیه هفتمین دوره مجلس دانش آموزی که امروز (یکشنبه) در مجلس شورای اسلامی قدیم برگزار شد ،در پاسخ به این سوال که آیا سال آینده از طریق دانشگاه ها استخدامی در آموزش و پرورش داریم اظهار کرد: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ملاک عمل در آموزش و پرورش است.

وی افزود: پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از 2 طریق انجام می‌شود ،نخست پس از اخذ مدرک دیپلم و از طریق شرکت در کنکور سراسری انجام می‌شود که به دنبال آن افراد پس از آموزش در یک دوره چهار ساله مشغول به کار می‌شوند و این روش همچنان در آموزش و پرورش ادامه دارد.

فانی ادامه داد: روش دیگری طبق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان طراحی شده به این ترتیب است که آموزش و پرورش در کنار تربیت چهار ساله می‌تواند از فارغ التحصیلان لیسانس سایر موسسات آموزش عالی نیز از طریق برگزاری آزمون پذیرش داشته باشد و به دنبال آن دوره‌های یکساله را در حوزه حرفه‌ای معلمی برگزار  و آموزش دهد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد :در حال مطالعه دستور العمل این حوزه هستیم و برای انجام این روش باید مجوز لازم از سوی سازمان مدیریت دریافت کنیم و در این خصوص صحبتهای مقدماتی انجام شده و در صورت نهایی شدن آنرا اعلام می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه  در آموزش و پرورش به دنبال استفاده از تکنولوژی‌های موجود در جامعه هستیم، عنوان کرد:  استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی و فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه‌ی تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش موتور محرکه‌ی هر جامعه‌ای در تربیت نیروی انسانی است و دانش آموزانی که امروز در مدارس مشغول به تحصیل هستند طی 10 تا 20 سال آینده به عنوان نیروی انسانی وارد جامعه می شوند.

بر همین اساس در ادبیات تعلیم و تربیت ذکر شده که آموزش و پرورش زیر ساخت منابع انسانی هر جامعه را تشکیل می‌دهد و سرمایه‌ی هر کشور از سه جزء  انسانی، فیزیکی و طبیعی آن کشور تشکیل شده است.

فانی همچنین تصریح کرد: از دانش آموزان عضو مجلس دانش آموزی انتظار دارم برنامه‌های آموزش و پرورش را نقد کنند و نظرات و پیشنهادات دانش آموزان‌ استان محل خود را به آموزش و پرورش منعکس کنند و در ازای آن آموزش و پرورش مبتنی بر نقدها و پیشنهاد‌ها موظف است با بررسی کارشناسی کار را ادامه دهد و پیشنهادها را در مبادی مربوطه به تصویب برساند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی یک نهاد تصمیم‌ساز برای آموزش و پرورش است نه یک تشکل شکلی،‌ افزود:‌ مجلس دانش آموزی صدای 13 میلیون دانش آموز کشور با به آموزش و پرورش منعکس می‌کند و در این مدت دوره هفتم تلاش می‌کنیم تا برای دانش آموزان عضو این مجلس آموزشهای مدیریتی را ارائه دهیم.

فانی در  پایان از اظهار آمادگی برای تدریس در یکی از کلاسهای مدیریت به دانش آموزان‌ خبر داد و گفت: دولت یازدهم به دانش آموزان پژوهشگر، مبتکر و توانمند نیاز دارد و از جوانان و نوجوانانی که در حوزه‌های خلاقیت، پرسشگری ، نوآوری ، ابتکار و پژوهشگری تلاش می‌کنند حمایت می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مدرک ، مجلس ، دانشگاه ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار