ارائه پیشنهاد تشکیل کمیسیون آینده پژوهی به مجلس شورای دانش آموزی

رئیس کتابخانه ملی با بیان اینکه اخلاق محوری مهمترین انتظار از مجلس دانش آموزی است پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیسیون آینده پژوهی را به این مجلس ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر صالحی امیری مشاور رئیس جمهور و رئیس کتابخانه ملی در آئین اختتامیه هفتمین دوره فعالیت مجلس دانش‌آموزی که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: آموزش و پرورش در دوره دولت جدید گام های بلندی را برداشته است و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور نتایج این حرکات را در بخشهای مختلف بازشناسی کنند. 

وی در خصوص انتظارات از مجلس دانش آموزی اظهار داشت: اساس کار در آموزش و پرورش، دو عرصه آموزش و تربیت است که از این منظر اولین انتظار ما از مجلس دانش آموزی اخلاق محوری و معرفت جویی است. یعنی مجلس باید نماد اخلاق و معرفت باشد.
 
وی افزود: این رسالت مهمی است که همه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی باید پیام آور آن باشند و اگر ما آموزش و پرورش را به دو بعد تفکیک کنیم می‌بینیم که مهمترین وظیفه این مجلس همین اخلاق محوری است. 

صالحی امیری اظهار داشت: امید آفرینی، نشاط آفرینی و مهارت آموزی دیگر انتظارات مطرح شده است. 

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه هویت سازی در مجلس نمایندگان دانش‌آموزی بسیار دارای اهمیت است، عنوان کرد: اگر امروز در جامعه ایران به مشکلات جدی مانند ایدز، طلاق و غیره دچار هستیم باید بگوییم که این مشکل به هویت‌سازی آموزش و پرورش قبل بر می‌گردد. 

وی ادامه داد: خلاقیت و نوآوری (افکار جدید می‌توانند محرکی برای توسعه جامعه و در نتیجه توسعه ملی باشند.)، گفتگو (بهترین راه‌حل برای حل منازعات در تمامی عرصه‌ها )، عدالت فرهنگی آموزشی(یعنی دسترسی آحاد ملت به فرصت آموزشی برابر)، از دیگر انتظاراتی است که از مجلس دانش‌آموزی توقع می‌رود.

صالحی امیری در پایان با اشاره به دو خواسته دیگر عنوان کرد: نگاه ملی در حوزه کار آموزش و پرورش و آینده پژوهی دو انتظار آخر است که پیشنهاد داریم مجلس دانش‌آموزی کمیسیونی را برای آینده پژوهی تشکیل دهد و نسبت به تحول دهه آتی آموزش و پرورش مطالعه نماید و برای چند دهه آتی این دستگاه را پیش‌بینی نماید تا بدانیم که با چه مختصات و ویژگی‌هایی در آینده روبرو خواهیم شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار