وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش به دنبال استفاده از تکنولوژیهای موجود در جامعه هستیم، عنوان کرد: استفاده صحیح از شبکههای اجتماعی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفهی تعلیم و تربیت است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش موتور محرکهی هر جامعهای در تربیت نیروی انسانی است و دانش آموزانی که امروز در مدارس مشغول به تحصیل هستند طی 10 تا 20 سال آینده به عنوان نیروی انسانی وارد جامعه می شوند.
بر همین اساس در ادبیات تعلیم و تربیت ذکر شده که آموزش و پرورش زیر ساخت منابع انسانی هر جامعه را تشکیل میدهد و سرمایهی هر کشور از سه جزء انسانی، فیزیکی و طبیعی آن کشور تشکیل شده است.
فانی همچنین تصریح کرد: از دانش آموزان عضو مجلس دانش آموزی انتظار دارم برنامههای آموزش و پرورش را نقد کنند و نظرات و پیشنهادات دانش آموزان استان محل خود را به آموزش و پرورش منعکس کنند و در ازای آن آموزش و پرورش مبتنی بر نقدها و پیشنهادها موظف است با بررسی کارشناسی کار را ادامه دهد و پیشنهادها را در مبادی مربوطه به تصویب برساند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی یک نهاد تصمیمساز برای آموزش و پرورش است نه یک تشکل شکلی، افزود: مجلس دانش آموزی صدای 13 میلیون دانش آموز کشور با به آموزش و پرورش منعکس میکند و در این مدت دوره هفتم تلاش میکنیم تا برای دانش آموزان عضو این مجلس آموزشهای مدیریتی را ارائه دهیم.
فانی در پایان از اظهار آمادگی برای تدریس در یکی از کلاسهای مدیریت به دانش آموزان خبر داد و گفت: دولت یازدهم به دانش آموزان پژوهشگر، مبتکر و توانمند نیاز دارد و از جوانان و نوجوانانی که در حوزههای خلاقیت، پرسشگری ، نوآوری ، ابتکار و پژوهشگری تلاش میکنند حمایت میکند.