وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی مدعی شد که قبل از همه، ایران هزینه جنگ سوریه را می‌پردازد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه؛ «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی مدعی شد که قبل از همه، ایران هزینه جنگ سوریه را می‌پردازد.

فابیوس در سخنانی در مقابل نمایندگان سنای فرانسه تصریح کرد بسیاری از شما‌ها گفته‌اید زمان آن فرا رسیده است که اولویت‌ها تعیین و در مقابل بدی مطلق که‌‌ همان «داعش» است، با دولت‌های سوریه و ایران گفتگو از سر گرفته شود. ما واقع‌گرا هستیم. اگر می‌خواستیم فقط با دموکراسی‌های کامل در ارتباط باشیم، عملا با کسی نمی‌توانستیم صحبت کنیم. به طور مثال، ما روابط تنگاتنگی با روس‌ها داریم و این فرانسه است که بیشترین تلاش را برای کاهش تنش در اوکراین انجام می‌دهد. 

وی افزود: «ما همچنین با تهران نیز گفتگو می‌کنیم و روز جمعه همتای ایرانی‌ام را به حضور می‌پذیرم. اما وسیله نباید در تناقض با هدف باشد. بنابراین در قبال بشار اسد بسیار مراقب هستیم.» 

فابیوس همچنین مدعی شد: «اگر میان دولت اسد و داعش مجبور به انتخاب باشیم، بنابراین می‌توانم بگویم آن‌ها (ایران و روسیه) بهترین شرکا می‌توانند باشند. تحرکی نزد روسیه و حتی تهران شروع شده است... نمی‌توان به راه‌حلی از طریق دولت بشار اسد فکر کرد.» 

وی اضافه کرد: «باید برای بازگرداندن وحدت سوریه و منزلت جمعیت‌های تشکیل دهنده سوریه راه دیگری پیدا کرد. شاید همراه با مولفه‌های این دولت، سربازان علوی مطمئنا، و نمایندگان اقلیت‌ها. اما چه کسی هزینه ابزار جنگ را پرداخت می‌کند؟ قبل از همه ایران.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار