معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال به یک میلیون و 800 هزار متقاضی در بافت‌های فرسوده تسهیلات داده می‌شود و همچنین 5300 هکتار اراضی ذخیره نوسازی تهران شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه سه عامل تغییر شهری، پایدار نبودن و تاب‌آور نبودن سه عامل اصلی در محدوده‌های بافت‌های فرسوده است افزود: این بافت‌ها قدرت و تحمل سوانح را ندارند و امنیت کافی را برای ساکنان ایجاد نمی‌کنند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 5 هزار و 300 هکتار اراضی ذخیره نوسازی شهر تهران شناسایی شده که این اراضی مانند فرهنگسرای بهمن که در گذشته کشتارگاه بود و زندان قصر که در حال حاضر تبدیل شده به باغ موزه قصر.

ایزدی در ادامه به تسهیلات ارائه شده در بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دولت مجوز 300 هزار تسهیلات برای محدوده بافت‌‌های فرسوده، 60 هزار وام ودیعه مسکن به ازای هر سال تصویب کرده است و تاکنون یک میلیون و 800 هزار تسهیلات به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه خاطرنشان کرد: دولت در حال حاضر یک بخش از تسهیلات را به نوسازی بافت‌های فرسوده ارائه کرده که این تسهیلات 50 میلیون تومان برای کلان‌شهرها 40 میلیون تومان برای استان‌های بزرگ و 30 میلیون تومان در استان‌های کوچک و 20 میلیون تومان ودیعه مسکن و 15 میلیون تومان برای استان‌های بزرگ و 10 میلیون تومان برای شهرهای کوچک اختصاص داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: بانک مرکزی دستورالعمل ارائه تسهیلات را به بانک‌های عامل ارائه کرده و در حال حاضر 22 بانک عاملیت پرداخت تسهیلات را دارند.

وی در ادامه یادآور شد: در حال رایزنی با کمیسیون عمران و تلفیق هستیم که دولت 50 درصد از تسهیلات را در بودجه در نظر بگیرد.
وی با اشاره به اینکه شرکت عمران و بهسازی بافت‌های فرسوده بهسازی واحدهای شهری را نیز انجام می‌دهد گفت: در حال حاضر در تعدادی از شهرهای کشور از جمله شیراز، تبریز، اصفهان بخشی از میادین و واحدهای شهری را نوسازی کرده است.
ایزدی در ادامه توضیح داد: در صورتی که بانک مرکزی دستور پرداخت تسهیلات را به بانک‌های عامل ابلاغ کند متقاضیان می‌توانند این تسهیلات را از بانک‌ها دریافت کند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه سهعی داریم تسهیلات را هدفمند پرداخت کنیم گفت: پرداخت تسهیلات الزامات و شروطی دارد که متقاضیان باید آنها را در نظر بگیرند و بافت‌های فرسوده‌ای که در معرض خطر بیشتری قرار دارند در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند.
 
ایزدی در ادامه توضیح داد: دریافت تسهیلات دارای مرحله است که عبارت است از مصوبه هیات وزیران تصویب شورای پول و اعتبار ابلاغ بانک مرکزی به بانکهای عامل توزیع استانی تسهیلات از جمله مراحل تسهیلات نوسازی بافتهای فرسوده است که در حال حاضر سهم تک تک استانها مشخص شده است.

مدیر عامل شرکت عمران  و بهسازی شهری ایران در ادامه توضیح داد: پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی تا کنون دو جلسه کارشناسی صورت گرفته  وبر آورد شده در هر متر مربع 300 هزار تومان تسهیلات پرداخت شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بافت ، شناسایی ، نوسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار