رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در ارتباط با نوسازی بافت فرسوده گفت: 3700هکتار بافت فرسوده در مناطق شمال شرقی، مرکزی و جنوب شهر تهران وجود دارد که باید به نوسازی آن سرعت بخشید.

 محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در  گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران اظهار کرد: در برنامه پنج ساله دوم شورای شهر تهران احکام و سیاست‌هایی مبنی بر بهسازی بافت فرسوده تصویب شد همچنین در تبصره 38 بودجه سال 93نیز با موضوع تملک اراضی و املاک بافت‌های فرسوده برای مناطق 22گانه شهر تهران اعتبار در نظر گرفته  شده،  به طوری که نوسازی بافت فرسوده زیر نظر سازمان نوسازی شهر تهران انجام می‌شود و هر ساله برای احداث پروژه‌های محرک توسعه، بودجه تخصیص یافته‌ای در نظر می‌گیرد.

این عضو شورا با در نظر گرفتن اولویت‌ نوسازی به بافت‌های فرسوده بیان داشت: از سالیان گذشته بسته‌های تشویقی از طرف شهرداری در ارتباط با فرآیند صدور پروانه در نظر گرفته شده است هر چند در حال حاضر تنها بری عوارض متفرقه هزینه از سازندگان مناطق فرسوده اخذ می‌شود که کمیسیون شهرسازی شورا در صدد حذف این عوارض است.
 
وی ادامه داد: ‌این بسته‌های تشویقی در بهسازی بافت فرسوده تاثیر چندانی نداشته است و به نظر می‌رسد با اراده‌ای فراتر از مدیریت شهری و شهرداری، با کمک وزارت خانه‌ها و نهادهای مرتبط باید به فرآیند نوسازی سرعت بخشید.
 
سالاری در پایان با اشاره به دولت‌های مختلف که به وظایف خود در زمینه تسهیلات بانکی سود پایین‌تر و کمک‌ مالی به تسهیل‌گری عمل نکردند گفت: با توجه به وضعیت نامناسب فعلی دولت  و سخنان آخوندی وزیر راه و شهر سازی امیدواریم املاک ریز دانه بافت فرسوده نوسازی شود.
 
گفتنی است؛ با توجه به وجود 3700 هکتار بافت فرسوده در مناطق  شمال شرقی، مرکزی و جنوب شهر تهران حداکثر بافت فرسوده در مناطق 4،8،10،12،15و 20 وجود دارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار