سردار نقدی در کارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج عشایر عنوان کرد

تشکیل بسیج زنان عشایر/ ضرورت معرفی الگوی سبک زندگی عشایری به جامعه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر تشکیل بسیج زنان عشایر گفت: بسیج جامعه زنان در جنگ نرم، تأثیرگذاری و نقش ویژه‌ای دارد و دشمن به خاطر همین تأثیرگذاری زنان، برای آن‌ها نقشه‌های بسیاری طراحی می‌کند.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار «محمدرضا نقدی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی و تشکیل تعاونی‌های عشایری که با حضور فرماندهان حوزه های بسیج عشایری کشور در دانشکده شهید مطهری بسیج برگزار شد، اظهار داشت: عشایر از دیرباز با روحانیت و ولایت بوده و از حقانیت اسلام دفاع کرده‌اند، همچون شهید غیوری‌زاده که نماد شجاعت و گذشت بود.

سردار نقدی زندگی عشایر را نزدیک‌ترین سبک زندگی به سبک زندگی اصولی و اسلامی دانسته و افزود: الفت و محبت و جوانمردی، مصرف کم و بهره‌وری زیاد، استفاده مناسب از طبیعت، نقش‌آفرینی آحاد و افراد عشایر در تولید، آمادگی دفاعی و... از خصوصیات بارز عشایر است.

وی ارزش‌های عشایری را مایه افتخار خوانده و اظهار داشت: زندگی ساده و عدم وابستگی به مادیات یک ارزش والا برای هر انسانی است که در عشایر دیده می‌شود، پس باید قدر این الگو را دانست و جامعه را برای گرایش به این الگو تشویق کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تولید را از مهم‌ترین افتخارات عشایر کشور عنوان و تصریح کرد: 27 درصد تولیدات لبنی و دامی و 40 درصد تولید صنایع دستی در کشور توسط عشایر انجام می‌شود، در حالی‌که عشایر تنها دو درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

وی بر جلوگیری از سختی‌ها و رنج‌های مضاعف عشایر در تولید علاوه بر مشقات زندگی تأکید کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی و بازاریابی برای تولیدات عشایری از طریق تشکیل تعاونی‌های عشایری سبب جلوگیری از دلال‌بازی و بازاریابی به موقع می‌شود و از بهترین روش‌های رونق زندگی و تولید عشایر است، چرا که بسیاری از تولیدات عشایر ناب و کمیاب هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، علمی کردن فعالیت‌های کشاورزی و دامی عشایر را مهم خوانده و ابراز داشت: اکثر روش‌های تولید در عشایر از گذشتگان و تجربی است، در حالی‌که با آموزش و ترویج روش‌های علمی و کاهش فاصله تولید متوسط کشور نسبت به تولید کنندگان کرده می ‌وان بهره‌وری را افزایش داد.

وی به ورود الگوهای جدید تولید در عشایر اشاره و بیان کرد: عشایر ایلات مختلف در کشور باید نسبت به تولیداتی که تاکنون در منطقه آن‌ها رایج نبوده، اما در منطقه دیگری رواج دارد توجه کرده و با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و امکانات اقدام کنند، همچون پرورش ماهی، پروش ماکیان و....

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان سخنان خود با تأکید بر تشکیل بسیج زنان عشایر خاطر نشان کرد: بسیج جامعه زنان در جنگ نرم تأثیر گذاری و نقش بیشتری دارد و دشمن به خاطر همین تأثیرگذاری بیشتر زنان، برای آن‌ها نقشه‌های بسیاری می‌ریزد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار