سردار نقدی در جمع بسیجیان "عسلویه":

امروز قاچاق از بزرگ‌ترين گناهان است/ تحقق اقتصاد مقاومتی برای مبارزه با قاچاق

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: قاچاق، اقتصاد کشور را تضعیف، تولید کشور را نابود و بیکاری را افزایش می‌دهد و همچنین زمینه‌ساز فساد اخلاقی و انحرافات اجتماعی در میان مردم است.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین طی سفر به استان بوشهر در جمع بسیجیان عسلویه اظهار داشت: امروز قاچاق یکی از بزرگ‌ترین گناهان است.
 
نقدی قاچاق را زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌ها و گناهان مختلف در جامعه دانست و افزود: قاچاق کالا یکی از مهمترین منکرات و آسیب های رایج در مناطق مرزی بویژه عسلویه و کنگان است.

وی درباره اثرات قاچاق اظهار داشت: قاچاق، اقتصاد کشور را تضعیف، تولید کشور را نابود و بیکاری را افزایش می دهد و همچنین زمینه‌ساز فساد اخلاقی و انحرافات اجتماعی در میان مردم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیر اقتصادی را به دنبال داشته و یکی از مهمترین عوامل بیکاری جوانان است و حتی کسانی که مبادرت به قاچاق می کنند از این تهدید و آسیب در امان نخواهند بود.

وی قاچاق مشروبات الکلی و مواد مخدر و روانگردان را قسمتی از تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن علیه ملت ایران دانست و اظهار داشت: قاچاق این مواد به کشور خطری جبران‌ناپذیر است که جز تباهی و فساد برای جوانان ایرانی هیچ ثمری ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مردمی که با پدیده قاچاق دست به گریبانند از قبح، زشتی، آسیب ها و خطرات این پدیده شوم بی‌خبرند؛ پس در ابتدا باید از لحاظ فرهنگی، منکر بودن قاچاق برای مردم تبیین و خطرات آن برای اقتصاد و فرهنگ کشور به درستی بازگو شود.

وی در بیان مراحل مقابله و مبارزه با قاچاق بیان کرد: پس از ارشاد عمومی و تشریح و تبیین مسئله باید به صورت جدی کار فرهنگی را در ارشاد چهره به چهره در خصوص فعالان عرصه قاچاق دنبال کرد و در نهایت با افرادی که حاضر به پذیرش مسئله نیستند برخورد قانونی و قضایی را در دستور کار قرار داد.

نقدی تحقق اقتصاد مقاومتی در مناطق درگیر با قاچاق را از مهم‌ترین راهکارهای تامین معیشت و مبارزه با قاچاق دانست و خاطر نشان کرد: باید با توجه به شرایط، ملاحظات، استعدادها و ظرفیت‌های مناطق مختلف؛ طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای تأمین معیشت مردم و پیشرفت اقتصادی عملیاتی شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار