سردار نقدی درهمایش "بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه 88":

هزینه‌های فتنه برای کشور بی‌حد و حصر بود

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: خیلی سخت است که ملتی فریب نخورد آن چیزی که در این فتنه سخت ملت را هدایت کرد دو چیز است یکی حکمت ولایت و رهبری، دوم اخلاص‌ورزی مردم به اسلام بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "سردار محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش "بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه88" که صبح امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به یوم‌الله 9 دی و تبریک این روز اظهار داشت:َ این روز بزرگ را به شما بزرگواران تبریک عرض می‌نماییم که توانستید در مقابل این قدرت‌نماهای پوشالی قد علم کنید.

وی ادامه داد: این روز کم‌نظیر در تاریخ انقلاب ما فرصتی است برای تعمق، تفکر و اندیشه کردن همچنین عمق بخشیدن به بصیرت است و این موضوع شعار نیست البته شعاری که متکی به اصول باشد خوب و ارزشمند است اما باید این روز را بیشتر به عمق بصیرت پرداخت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: این اجتماعی که چند سال تشکیل می‌شود جا دارد از آن تشکر کنم هم از لحاظ جمع حاضر که اساتید محترم هستند و هم از لحاظ محتوایی که مورد بحث قرار می‌گیرد تناسب زیادی با این مجلس دارد و بنده از آنها تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: موضوعی که امسال انتخاب شده مقالات زیادی دراین زمینه نوشته شده حتی یک کتاب 600 صفحه‌‌ای نیز در مرکز اسناد نشر داده شده که محتوای این کتاب مستند است یعنی فارغ از تحلیل می‌باشد و برای مطالعه در این زمینه بسیار مناسب است بنابراین صحبت‌های امروز اساتید می‌تواند این سند را تکمیل کند.

نقدی تصریح کرد: یک واقعیت وجود دارد و آن این است که رژیم صهیونیسم کینه‌ عمیقی به اسلام دارد و این کینه بیشتر به مسلمانان ایرانی وارد است این موضوع یک ریشه تاریخی دارد باید برای علت این کینه در تاریخ جستجو کرد. آنچه که به تاریخ اخیر برمی‌گردد در امتداد تاریخ قبلی اسلام و مسلمانان ایران برمی‌گردد که نقش تعیین‌کننده‌ای در استعمار رژیم سلطنتی انگلیس داشتند شاید بتوان گفت جابجایی این ابرقدرت و پذیرش آن از سوی انگلیس و برگشتن به مدیران آمریکا برای آنها سخت باشد از زمان‌های گذشته ایران در مقابل رژیم مستکبر مقاومت‌هایی کرده آنها جناح‌های مختلف در خوزستان، فارس و سیستان و بلوچستان تشکیل دادند اما فتوای علمای بزرگ و به میدان آمدن مجاهدین در عراق همچنین جنگ عشایر و آن چیزی که به عنوان مهم‌ترین صنعت از آن دوران باقی مانده شعاری است که عشایر عراق مطرح کردند و آن این است که توپ بهتر است یا چماق.

وی تصریح کرد: مجاهدین ما با چماق انگلیس را خلع سلاح کردند این نیرو توانست انگلیس را از پای درآورد همچنین توانستیم با یک فتوا جنبش تنباکو را به هم بریزیم و قرارداد نفت را از دست آنها بگیریم برای آنها همیشه غافلگیرکننده بوده و آزاردهنده که در انقلاب اسلامی توانستیم آنها را شکست و غافلگیر کنیم.

نقدی تصریح کرد: تمام اسنادی که انگلیس منتشر کرد در آن اعتراف  کردند تا سا ل 1978 چند ماه مانده به پیروزی انقلاب نتوانست پیش‌بینی کند که انقلاب اسلامی پیروز می‌شود و این یک ضربه غافلگیرکننده بود همچنین در سال 57 که انگلیس رفت و آمدهایی رابه ایران شروع کرد نیکسون رئیس جمهور آمریکا، هیأت‌های محافظه‌کار و کارگر به کشورمان برای فعالیت‌های راهبردی وارد شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ادوارد بنز، وزیر دفاع انگلیس در دوره‌های مختلف همچنین نخست‌وزیر آنها نیز به ایران آمد و در همان زمان ملکه انگلیس نطق می‌کند که آرزو می‌کند پادشاه ایران به حکومتش ادامه دهد و در اوج انقلاب جرج براون وزیر خارجه انگلیس به ایران می‌آید و تلاش می‌کند تا رژیم شاه را سرپا نگهدارد اما پس از پیروزی انقلاب همه آنها با کشورمان قطع ارتباط می‌کنند.

وی اظهار داشت: در آن زمان شاهد بودیم که در لانه جاسوسی دیپلمات‌های ما را کشتند اینها کینه خود را به مردم ایران نشان دادند و زمانی که جنگ شروع می‌شود اصلی‌ترین حامی رژیم صهیونیست آنها بودند و تجهیزات مخابراتی را به آنها یعنی رژیم بعثی می‌دهند و این احتمال که عراق بمب هسته‌ای را داشت انگلیس امکانات مقدماتی را برای صدام فراهم کرد و آن را مجهز نمود اما بعد از آن همان موضوع را بهانه‌ای قرار داد تا به عراق حمله کند.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ نیز پرونده تهاجم‌کاران وارد میدان اصلی می‌شود و سلمان رشدی را به میدان می‌فرستد و این یک واقعیت است که رژیم انگلیس یک کینه عمیق نسبت به اسلام دارد و این کینه به خاطر ضربات کوبنده‌ای است که خورده و همه جا دست و پا گیر او بوده است. عزیزان بدانید که این رژیم، رژیم شجاعت نیست چون پایه و اساسش اشراف و مرفهان است و آنها باید این شجاعت را در جای دیگر جستجو کنند.

نقدی افزود: شما شاهد بودید که کماندوهایی به خلیج‌فارس وارد شدند و رزمنده‌های ما چگونه آنها را دستگیر کردند به آنها می‌گویم شما به چه چیزی متکی هستید؟ به خیانت جاسوسی، به نفوذ تفرقه‌‌افکنی؟ بدانید که این عامل اصلی پیشبرد سیاست‌های آنها است لذا در این زمینه‌ها پیش رو هستند و دست آمریکا را هم می‌گیرند و مدل‌های فراوانی برای خو د ابداع کردند مانند خانواده‌های جاسوسی در آمریکا که برای انگلیس جاسوسی می‌کنند همچنین برنامه‌های فرقه‌سازی که فرقه‌های عجیبی را تولید کنند و این یکی از حرفه‌های انگلیسی است تخصص نفوذ در دفاتر و نزدیکان افراد برجسته آنها برای سه دوره بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران هم در حال حاضر افراد نفوذی خود را جمع کردند که احتمال بدهند چه کسی رئیس‌جمهور خواهد شد.

وی تصریح کرد: خصوصا در مورد شخصیت‌های مذهبی که کمتر می‌توانند نفوذ کنند و به اطرافیان ما چشم می‌بندند از دیگر حرفه‌‌های انگلیس گروه‌سازی، حزب‌سازی و در دهه‌های اخیر رسانه یکی از اصلی‌ترین سلاح‌های آنهاست و عملیات خاکستری به این منظور که یک کار را انجام می‌دهند و به گردن دیگری می‌اندازند. دوستان بیدار باشید که در فتنه 88 آنها همه این ابزار را به کار گرفتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: در سال 78 آنها فرمانده میدانشان را عوض کردند و یک نماینده تازه‌نفس به تهران فرستادند و جلسات متعددی برای این موضوع ترتیب می‌دادند و بر اساس اطلاعاتی که از کارمندان سفارت انگلیس به دست آمده و آنها در ستاد اصلی انتخابات رفت و آمد می‌کردند و ابزارهای مختلفی به میدان می‌آوردند.

وی ادامه داد: گروه‌ها و احزابی از آنها پیروی نمی‌کردند و عناصری نزد شخصیت‌ها می‌فرستادند و وزیر ارشاد اسبق آقای فیلسوف‌نما که در لندن مستقر شدند و هدایت فکری را به عهده داشتند و آقای مک کین در آموزش فتنه‌گرها نقش اساسی را داشت و این موضوغ را به عنوان برگ برنده رو کردند که کارگزاران اصلی آن اطرافیان اصلی رئیس‌جمهور اسبق ما هستند.

نقدی تصریح کرد:‌ تمام کسانی که برای رئیس جمهور اسبق خبر می‌فرستادند مأموریت گرفتند به بی بی سی بروند در آن زمان 55 خبرنگار از ایران در آنجا مستقر شدند و آقازاده‌هایی که آموزش‌ دادند را وارد عمل کردند.

وی افزود: از شما اساتید می‌خواهم تحقیق کنید و فهرست آقازادگانی که هفته‌ای یک بار به لندن سفر داشتند را بررسی کنید که علت سفر آنها چه بوده در آن زمان فرقه بهائیت به طور کامل وارد عملیات شدند و در شهرهای کوچک آنها را پخش کردند تا اطلاعات به آنها بدهند همچنین قتل‌های ساختگی را مطرح کردند و خانمی که در خیابان شخصی از خود آنها او را کشت این را به گردن ایران انداختند که آن شخص به کشورش برگشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: همه این عملیات‌ها برای چه بود آیا فکر می‌کردند انقلاب اسلامی راشکست می‌دهند باید عرض کنم که نه. آنها برآورد داشتند و می‌دانستند چه کسی رأی می آورد. اما چرا این کار را کردند. مقام معظم رهبری در آن زمان در رابطه با این موضوع بیان داشتند مهم‌ترین هدف آنها از این فتنه این بود که بین آحاد ملت اختلاف بیندازند اما نتوانستند این پیاده‌سازی،‌ نظریه و تئوری‌پردازی پلید انگلیس که بین امت ما اختلاف بیندازند و حکومت کنند در همه دنیا شناخته شده است.

وی ادامه داد: بنابراین زمانی که نتوانستند به هدف خود برسند خرج عملیاتی کردند و روی بهائیت و آقازاده‌ نفوذ کردند. آقازاده‌ای را داشتیم که بسته 50 هزار تومانی پخش می‌کرد تا اراذل و اوباش خیابان را شلوغ نگهدارند اما آنها شکست خوردند با وجودی که سفارت انگلیس را خرج کردند.

وی افزود: امروز افتخار می‌کنیم که کشورمان در بین کشورهایی که درگیر جنگ هستند کشور آرامی است علت آن هم این است که ما سفارت آمریکا و انگلیس نداریم و این حرف درستی است که می‌گویند خدا هم ایرانی است چون دست خدا را می‌بینند.

نقدی اظهار داشت: خیلی سخت است ملتی فریب نخورد ولی آن چیزی که در این فتنه سخت ملت را هدایت کرد دو  چیز بود یکی حکمت ولایت رهبری، دوم اخلاص‌ورزی مردم به اسلام و مردم نشان دادند که خالصانه اسلام را دوست دارند و خدا را آنها را هدایت کرد هدف آنها این بود که بین امت ما شکاف بیندازند بدون شک سران فتنه از کودتاچیان نوژه پلیدتر هستند چرا که آنها این شهامت را داشتند که بگویند ما برای شاه می‌جنگیم.

وی افزود: اما این نامردها اسلام را جلو انداخته با شاه عربستان قرارداد بستند که مقام معظم رهبری در آن زمان گفتنند اگر از صدام بگذریم از او نمی‌گذریم آنها با او قرار انتخابات می‌بندند بنا بر اظهارات او در جمع مجمع خود به عنوان رئیس مجمع پول انتخابات را از شاه بحرین می‌گیرد و با شاه عربستان قرار می‌گذارد اما عکسش را با امام می‌گذارد. آیا امام به شما یاد داد که با شاه عربستان قرار بگذارید و از شاه بحرین پول بگیرید.

نقدی اظهار کرد: این حکمت رهبری بود این قضییه می‌توانست شکاف ایجاد کند صبر رهبری اعجاز ولایت بود هیچ کس نباید از این ملت جا بماند ما باید به قله برسیم یک عده نفهمیدند و جا ماندند. هیچ کاری زودتر از موعد انجام نشد اینها مسئله‌شان مقابله با اسلام است اگر فتنه 88 را رد کردیم امروز فتنه انگلیس از آن تاریخ به ما نزدیک‌تر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید با بیداری صحنه را زیر نظر داشت هزینه‌های فتنه برای ما بی‌حد و حصر بود خیلی از سنگ‌هایی که برای پیشرفت ملت گذاشتند متکی به همین فتنه بود امام فرموند ملت ما امروز از ملت حجاز در زمان رسول‌الله و مردم کوفه بالاتر هستند 9 دی آن را ثابت کرد و همین ولایت فقیه را نشان داد امروز گوش نکردن به فرمان امام که فرمودند اقتصاد مقاومتی علاج ماست نه اتکا به خارج این خود فتنه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: همایش ، فتنه ، ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار