سردار جمشیدی، سرهنگ آزوغ و سعیدی در افتتاحیه کارگاه اقتصاد مقاومتی ویژه بسیجیان عشایر:

دانش هسته‌ای بخشی از آرمان استقلال اقتصادی و علمی/ تشکیل تعاونی‌های عشایری/ اقتصاد مقاومتی، تاریخ انقضاء ندارد

اولین دوره کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی ویژه بسیجیان عشایر، امروز در محل دانشکده شهید مطهری آغاز به‌کار کرد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ اولین دوره کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی ویژه بسیجیان عشایر، امروز ۲۱ دی‌ماه در محل دانشکده شهید مطهری آغاز به‌کار کرد.

این همایش با حضور سرهنگ "دوستعلی آزوغ" رئیس سازمان بسیج عشایری، "سعیدی" جانشین و دبیر اجرایی همایش و همچنین سردار "جمشیدی" فرمانده دانشکده شهید مطهری و فرماندهان حوزه‌های بسیج عشایری سراسر کشور آغاز به‌کار کرد.

در ابتدای این همایش سردار جمشیدی فرمانده دانشکده شهید مطهری به عنوان مهمان ویژه مراسم در سخنانی به تشریح دیدگاه‌های خود درباره اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت: در شرایط حاضر جامعه، اگر دولت بر اصل اقتصاد مقاومتی عمل می‌کرد امروز ناچار نبود این همه هجمه دشمنان که بر ملت ایجاد کرده‌اند را به توافقات هسته‌ای گره بزند.

در عرصه اقتصاد مقاومتی، ملت ما آنقدر ظرفیت دارد که می‌تواند روی پای خود بایستد

 وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در عرصه اقتصاد مقاومتی ملت ما آنقدر ظرفیت دارد که می‌تواند روی پای خود بایستد و مانند سایر عرصه‌ها از جمله دفاع مقدس به استحکام قدرت درونی و شکوفایی برسد.

سردار جمشیدی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی همانند حوزه علمی که دانشمندان بسیجی به خدا اتکا کردند و باور داشتند، می‌توان به دستاوردهایی در این زمینه رسید.

وی در پایان، استقلال اقتصادی و علمی را یک آرمان و دانش هسته‌ای و خودکفایی در حوزه اقتصاد مقاومتی را بخشی از این آرمان دانست.

در حاشیه این مراسم، سرهنگ"دوستعلی آزوغ" رئیس سازمان بسیج عشایری در سخنانی، ویژگی‌های این کارگاه آموزشی را استفاده از اساتید بزرگ صاحب نظر در علم اقتصاد مقاومتی و همچنین معاونین محترم بعضی از وزارتخانه‌های اقتصادی برشمرد و گفت: این عناصر قطعاً در گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی به بسیج عشایر کمک می‌کنند.

وی اقتصاد مقاومتی و تشکیل تعاونی‌های عشایری را از اولویت برنامه‌های کاری امسال این سازمان برشمرد.

رئیس سازمان بسیج عشایری به مقوله تلفیق علم و تجربه در بین عشایر سنتی اشاره کرده و ادامه داد: این علم و تجربه با محوریت نظریه و نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتی امام‌المسلمین -امام خامنه‌ای- برای جامعه امروز ضروری است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به حضور پررنگ بسیج عشایر پایگاه‌ها و حوزه‌ها در میان عشایر غیور اشاره داشت و تجهیز فرماندهان حوزه‌های عشایری به علم اقتصاد مقاومتی و تعاونی‌های عشایری را از مؤثر‌ترین اقدامات بسیج عشایری عنوان کرد.

سعیدی دبیر اجرایی همایش در سخنان کوتاهی ضمن خیر مقدم به فرماندهان حوزه‌های بسیج عشایری هدف از برگزاری این کارگاه را ضرورت تبیین اقتصاد مقاومتی، تبیین نقش عشایر در اقتصاد مقاومتی، احصاء، شناسایی و معرفی بستر‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های جامعه عشایر و همین‌طور آموزش فرماندهان حوزه‌های مقاومت دانست و ادامه داد: به عنوان مربیان اقتصاد مقاومتی ان‌شاء‌الله بتوانیم این کارگاه را در سطح استان‌های عشایر نشین ویژه اعضای شورای حوزه‌ها و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج عشایری در سال۹۴ برگزار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک برنامه موقت نیست که با پایان سال ۹۳ تاریخ انقضاء آن برسد، بلکه یک الگو، ایده و طرح دائمی است که باید به طور مستمر برای برون‌رفت کشور از مشکلات، تهدیدات و جنگ اقتصادی که دشمن علیه نظام ما شدت داده، به آن بپردازیم و اولین و تنها پیش‌نیاز مقابله با تحریم اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است.

لازم به ذکر است این دوره کارگاه اقتصاد مقاومتی به مدت ۲ روز ادامه دارد و فردا دوشنبه ۲۲ دی‌ماه با سخنرانی سردار نقدی رئیس سازمان مستضعفین، پایان می‌پذیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار