مفتی اهل سنت عراق، معاون رئیس جمهور این کشور را به تاسیس "داعش پارلمان" در زمان ریاستش بر این نهاد مهم کشوری متهم کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، شیخ "مهدی الصمیدعی" مفتی اهل سنت عراق، "اسامه النجیفی" معاون کنونی رئیس جمهور را به تاسیس "داعش پارلمان" در زمانی که ریاست پارلمان را برعهده داشت، متهم کرد.
 
بر اساس گزارش "الفرات نیوز"، مفتی اهل تسنن عراق گفت که نجیفی زمانی که ریاست پارلمان را برعهده داشت، داعش پارلمان را تاسیس کرد و موجبات ویرانی و آزار عراق را فراهم کرد. همین داعش پارلمان بود که زمینه را برای جذب داعش کنونی در کشور فراهم کرد.
 
وی افزود: اگر حیا وجود نداشت ما برهنه خرج می‌شدیم و به خاطر ننگ‌ها و ویرانی‌هایی که نجیفی بر سر ما آورد، بر سر و صورت خود می‌زدیم. وی شخصیتی سردرگم  بود و به کشورهای عربی مختلف سفر می‌کرد و از رنج اهل سنت سخن می‌گفت اما در این مسئله صادق نبود.
 
شیخ صمیدعی در ادامه فاش کرد که حزب اسلامی عراق و ریاست دیوان اوقاف اهل سنت 350 میلیارد دینار برای برگزاری تحصن در میدان‌های مختلف هزینه کردند و این حزب عامل اصلی مصیبتی است که اکنون اهل سنت عراق به آن دچارند. این حزب و به طور کلی شخصیت‌های سیاسی مختلف پس از ناکامی در انجام وظایفشان از عواطف مردم، دستگیری‌ افراد مختلف از سوی دولت و تاخیر در آزادی آنها سوء استفاده کردند تا منافع خود را تامین کنند.
 
شیخ صمیدعی در سال 2013 یک بار مورد سوء قصد قرار گرفت اما به طور معجزه آسایی زنده ماند هرچند که شماری از محافظانش قربانی شدند.
 انتهای پیام/ض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار