دانش جعفری با اشاره به 80 هزار تخت بیمارستانی که در سطح کشور وجود دارد،گفت :نزدیک به 12 سال طول می کشد تا 45 هزار تخت بیمارستان های ناتمام با بودجه های عمرانی به بهره برداری برسد.

دکتر داوود دانش جعفری مشاور عالی وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح بیمارستان جامع زنان محب یاس درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه از دو منظر نیاز به احداث بیمارستان های جدید داریم؛اظهار داشت : با افزایش جمعیت و فرسودگی بیمارستان های قدیمی نیاز به احداث بیمارستان های جدید با تختهای بیشتر بیش از پیش احساس می شود که هر دو نیاز به سرمایه گذاری دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی کسانی را می پذیرد که بتوانند منابع مالی لازم را تامین کنند؛افزود:بیمارستان های دولتی با منابع دولتی گردش دارند و موظفند تا افرادی را که بیمه پایه دارند پذیرش کنند و در عین حال چون آموزشی هم هستند بطور کلی تمام موارد پیچیده پزشکی را که در خیلی از بیمارستان های خصوصی و دولتی راه حلی برایش یافت نمی شود به بیمارستان های مرجع ارجاع می دهند تا  با آموزش و پژوهش پاسخگوی نیاز مردم باشند.

وی ادامه داد : در گذشته منابع بخش دولتی و دانشگاهی از طریق بودجه های عمرانی تامین می شد که اکنون با توجه به نیازهای جامعه و 45 هزار تخت بیمارستان دولتی نیمه تمام باید اعتبارات لازم را از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین کنیم .

دانش جعفری به الگوی طراحی شده بومی اشاره کرد و اذعان داشت :در شرایطی هستیم که بخش قابل توجهی از نیازها را از طریق مذاکره با سرمایه گذاران تامین می کنیم و این راهکاری است که دنیا آن را در پیش گرفته است.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.