برای نخستین بار تخت زایمان - بستری در بیمارستان محب یاس راه اندازی شد

برای نخستین بار در کشور، پنج تخت ویژه زایمان - بستری در بیمارستان جامع زنان «محب یاس» راه اندازی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،مدیر اجرایی بیمارستان جامع زنان محب یاس روز شنبه افزود : این تخت ها برای زایمان طبیعی مادر تعبیه شده و مادر، پس از زایمان جهت بستری به بخش منتقل نمی شود، بلکه فرایند بستری شدن وی بر روی همان تختی که زایمان صورت گرفته، انجام می شود.

«فردین خسروی » گفت : هر کدام از تخت ها در اتاقی جداگانه قرار دارد و ویژه یک مادر است. ضمن اینکه در اتاق زایمان – بستری، کات نوزاد (لوازم نوزاد از جمله تخت) تعبیه شده است.

مدیر اجرایی بیمارستان جامع زنان محب یاس، هزینه خرید هر کدام از تخت های یاد شده را حدود 170 میلیون ریال اعلام کرد.

مترون بیمارستان جامع زنان محب یاس نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به حضور «همراه» در فرایند زایمان مادر در اتاق زایمان طبیعی اشاره کرد و گفت : در اتاقی که مادر، زایمان طبیعی را انجام می دهد، همراه وی اعم از همسر، مادر یا خواهر در صورت تمایل حضور خواهند داشت.

«مریم خمامی » در عین حال تاکید کرد که همراهان مادر باید پیش از حضور در فرایند زایمان مادر، آموزش های لازم را فراگیرند که در این راستا گذراندن 10 جلسه آموزشی الزامی است.

وی افزود: سه ماما نیز به ازای هر پنج تخت زایمان - بستری در هر شیفت کاری، مراقب مادران هستند.

بیمارستان جامع زنان محب یاس، داران 250 تخت، 10 اتاق عمل و یک اتاق عمل اورژانس است.

ضمن اینکه این بیمارستان 14 بخش و اورژانس با 12 تخت تحت نظر نیز دارد.

اعمال جراحی و خدمات درمانی تخصصی زنان، جراحی عمومی، ارتوپدی، اورولوژی، اطفال، آنژیوگرافی، جراحی قلب باز و هر آنچه که مورد نیاز درمان بانوان باشد در این بیمارستان به بانوان ارائه می شود.

/ انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار