معاون وزیر بهداشت از نخستین بیمارستان جامع "زنان "بازدید کرد

معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بعد از ظهر امروز - چهارشنبه - از نخستین بیمارستان جامع زنان بازدید و یکی از بخش های بستری را نیز افتتاح کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،مسوولان بیمارستان جامع زنان محب یاس می گویند : قرار است این بیمارستان، روز 17 ربیع الاول برابر با 19 دی با حضور مقامات ارشد کشور رسما افتتاح شود.

اعمال جراحی و خدمات درمانی تخصصی زنان ، جراحی عمومی ، ارتوپدی ، اورولوژی ، اطفال ، آنژیوگرافی ، جراحی قلب باز و هر آنچه که مورد نیاز درمان بانوان باشد در این بیمارستان به بانوان ارایه می شود.

بیمارستان جامع زنان محب یاس دارای 250 تختخواب، 10 اتاق عمل و یک اتاق عمل اورژانس است. ضمن اینکه این بیمارستان 14 بخش و اورژانس با 12 تخت تحت نظر را نیز دارد.

بیمارستان جامع محب یاس نخستین بیمارستان دولتی است که بر اساس قراردادی 10 ساله به بخش غیر دولتی – غیر انتفاعی سپرده شد.

این بیمارستان ، زیر مجموعه هلدینگ محب است که فرایند انتقال بیمارستان میرزا کوچک خان ( تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران ) را از اول آبان ماه امسال شروع کرد و از اول آذر ماه امسال نیز به بهره برداری آزمایشی رسید.

دکتر «محمد آقاجانی» معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از بیمارستان جامع زنان گفت: ظرفیت منابع دولت محدود است ؛بنابراین باید سراغ سرمایه های غیر دولتی برود.

آقاجانی ادامه داد : باید قیمت خرید خدمت را نیز اصلاح کرد که این اتفاق، تقریبا رخ داده است. به عبارت دیگر تعرفه های خدمات پزشکی تقریبا اصلاح شده است و این تعرفه ها ، همان مسیر سرمایه گذاری است.


** الگوی متداول مدیریت دولتی در بیمارستان ها جواب نداده است

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: هر چند هنوز قیمت تمام شده تعرفه های خدمات سلامت را نداریم اما باید جهشی در بحث هتلینگ(خدمات به بیمار بستری) و در ویزیت سرپایی در سال آینده داشته باشیم که اگر این جهش صورت گیرد می توان گفت که تعرفه ها در بخش دولتی به قیمت تمام شده نزدیک شده است.

وی افزود : نکته خیلی مهم در سرمایه گذاری بخش خصوصی در نظام سلامت ؛ نوع جدید الگوی مدیریت است. به عبارت دیگر بیشتر از آنکه این روش کار ، سرمایه را به همراه بیاورد ، الگوی مدیریتی جدید را همراه دارد.

آقاجانی در ادامه سخنانش افزود: الگوی متداول مدیریت دولتی در بیمارستان های ما جواب نداده است زیرا این الگو نیاز بخش آموزش ، درمان و مردم را برطرف نکرده است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت تاکید کرد : باید الگوی مدیریتی جدیدی در بیمارستان ها ایجاد شود که چابک باشد و انگیزه کافی برای اداره اقتصادی و متوازن بیمارستان ها همراه داشته باشد.

آقاجانی ، تزریق منابع به حوزه سلامت و ایجاد الگوی جدید در مدیریت را از مزایای مشارکت بخش دولتی و خصوصی در اداره بیمارستان عنوان کرد.

وی به ضرورت کارگروهی اشاره کرد و اظهارداشت: ضعف در کار گروهی از نقاط ضعف ما در ایران است این در حالی است که سپردن مدیریت بیمارستان دولتی به بخش غیر دولتی از جمله معدود کار های گروهی موفقی است که در زمان حاضر در بیمارستان جامع زنان محب یاس در حال اجرا است.

وی اظهار امیدواری کرد تا الگوی مدیریت مشارکتی در بیمارستان های کشورهم تکثیر شود زیرا این حق همه هموطنان است که از امکانات خوب درمانی برخوردار شوند.

**طراحی داخلی بیمارستان محب یاس شبیه هتل است

این مقام مسوول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به طراحی جذاب در فضای داخلی بیمارستان محب یاس گفت : طراحی داخلی این بیمارستان ، بیشتر شبیه هتل است و استفاده از رنگ ها متنوع و طراحی های نوین ، سنگینی فضای سرد بیمارستان را شکسته است .

وی اظهار امیدواری کرد که تمام بیمارستان های کشور نیز از امکانات هتلینگ (خدمات به بیمار بستری ) بیمارستان یاد شده برخوردار باشند.

آقاجانی گفت: در بحث ارتقا هتلینگ طی اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود 67 درصد پیشرفت داشته ایم البته نباید این موضوع را نیز فراموش کرد که برخی بیمارستان ها فرسوده هستند و نمی توان از آنها کیفیت هتلینگ بیمارستان هایی همچون محب یاس را انتظار داشت .

دکتر آقاجانی همچنین تاکید کرد که وزارت بهداشت از هر کمکی بابت نحوه اجرای صحیح الگوی مدیریتی جدید در حال اجرا در بیمارستان محب یاس ، حمایت می کند .

/ انتهای پیام
 منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار