معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش راه‌های روستایی گفت: بخش عمده‌ای از راه‌های روستایی کشور آسفالت شده و تنها 10 درصد از راه‌های روستایی کشور نیازمند آسفالت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ میرشفیع معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش راه‌های روستایی در جمع خبرنگاران، در مراسم گردهمایی انجمن خیرین راه و ترابری با اشاره به اینکه انجمن خیرین راه و ترابری به صورت یک تشکل قانونی و منضبط تأسیس شده است گفت: این انجمن از سال 91 فعالیت خود را در حوزه راه و ترابری ادامه می‌دهد.

وی در ادامه افزود: اخیرا انجمن خیرین راه و ترابری پس از پیگیری‌های بسیار تأییدیه خود را از وزارت کشور دریافت کرده و تمامی اطلاعات آن به صورت شفاف در اختیار خیرین قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز به صورت هدفمند این انجمن را هدایت می‌کند تا بگوییم این انجمن شفافیت لازم را دارد و کمک‌های دولتی به بخش‌هایی اختصاص می‌یابد که نیاز باشد.

میرشفیع با اشاره به اینکه انجمن خیرین راه و ترابری 750 کیلومتر راه را با مشارکت خیرین در دست اجرا دارند گفت: 250 کیلومتر از این راه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر 40 میلیارد تومان بهر‌ه‌برداری رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش راه‌های روستایی توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود از نظر ریالی حجم کار گسترده شود و با توجه به اختصاص منابع مختلف در اختیار مردم که از سوی مردم پرداخت می‌شود کارهای مختلفی انجام شود.

میرشفیع در ادامه اظهار داشت: دولت سعی می‌کند این انجمن را در بخش‌هایی از جمله مشاوره و طراحی پروژه‌ها، ایمن‌سازی و نگهداری راه‌ها کمک و راهنمایی کند.

وی در ادامه گفت: گستردگی کار خیرین راه و ترابری بسیار زیاد شده و متقاضیانی از خارج کشور نیز اعلام آمادگی جهت ساخت در پروژه‌های راه‌های روستایی و شهری کرده‌اند.

میرشفیع در ادامه افزود: انجمن خیرین راه و ترابری علاوه بر ساخت راه‌های روستایی چند پروژه بزرگراهی و پل‌سازی در شهرهای مختلف از جمله چهارمحال بختیاری ساخته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش راه‌های روستایی با اشاره به اینکه 3 هزار روستای بالای 50 خانوار نیازمند آسفالت در راه‌های روستایی خود هستند گفت: 17 هزار کیلومتر  از راه‌ روستایی نیازمند آسفالت است که هزینه این اقدام 54 هزار میلیارد تومان است.

میرشفیع در ادامه تصریح کرد: در بیش از 90 درصد از روستاهای کشور راه آسفالته انجام شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: 103 هزار کیلومتر در شبکه راه‌های روستایی آسفالت شده که باید این میزان به 153 هزار کیلومتر برسد که تاکنون بخشی از آن آسفالت و بخشی به صورت شوسه انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سبحانی
۰۸:۴۱ ۲۰ دی ۱۳۹۳
این راههایی که آقای معاون میگن کدوم راهها هستن روستای ما با جمعیت 350 خانواری سی و پنج ساله که جاده خاکی داره و تا آسفالت 18 کیلومتر فاصله هیچ کس هم جوابگو نیس ومیگن بودجه نداریم(روستای بزق بخش میان جلگه شهرستان نیشابور)
آخرین اخبار