مقاوم سازی مسکن روستایی؛

استان اردبیل در احداث مسکن روستایی 8 درصد بالاتر از میانگین کشور

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از 47 هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل احداث شده است که با این تعداد 8 درصد از میانگین کشوری جلوتر می باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ احمد حاج علیزاده از وجود 111 هزار و 95 واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل خبر داد و افزود:طرح بهسازی بنیاد مسکن استان از سال 84 شروع شده که از سال 84 تا سال 91 سهمیه بهسازی واحد های روستایی استان 58 هزار و 870 واحد است.

وی میانگین جمعیت روستایی استان را 36درصد اعلام کرد وگفت: تا این لحظه 42 درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: استان اردبیل دارای یک هزار و 725 روستای دارای سکنه بوده که طبق سرشماری سال 93 جمعیت استان اردبیل یک میلیون و 248 هزار و 481 نفر است.

حاج علیزاده ، رتبه پنج کشوری استان در حوزه مقاوم سازی را یادآور شد افزود: با اقدامات انجام شده روند مهاجرت از روستاها معکوس شده و ما شاهد بهبود کیفیت زندگی در روستاها هستیم.

مقاوم سازی 2 میلیون واحد مسکونی در کشور

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مقاوم سازی 2 میلیون واحد مسکونی در کشور خبر داد.

عزیزالله مهدیان با اشاره به اینکه بحث مقاوم سازی باید جدی تلقی شود، افزود: سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم سازی می شود.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر 15 هزار نفر مهندس در این سازمان مشغول فعالیت هستند، افزود: تاکنون بیش از 2 هزار و 300 دفتر طراحی در روستاها راه اندازی شده است که در حوزه های ساخت و ساز، بهسازی و نوسازی ارائه خدمت می کنند.

سکونت 30 درصد جمعیت کشور در روستاها

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، با یادآوری اینکه30 درصد جمعیت کشور که نزدیک به 21 میلیون نفر است، در روستاها سکونت دارند.

عزیزالله مهدیان افزود: در 37 هزار و 500 روستای کشور واحدهای مسکونی روستایی که نیاز به بهسازی دارند، شناسایی شده که همگی این روستاها جمعیت بالای 20 خانوار را شامل می شوند.

وی با اعلام اینکه تاکنون 550 هزار واحد مسکن روستایی در کشور کسری داریم، اضافه کرد: مقرر شده است که تا سال 1405 تمام مساکن روستایی مقاوم‌سازی شده باشد و ما دستیابی به این هدف را در اولویت کاری قرار داده ایم.

وی در پایان سخنان خود تقویت سیستم نظارتی بر ساخت و سازها را ضرورتی مهم توصیف کرد و گفت: تاکنون 40 درصد واحد های مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی شده است که باید با برنامه ریزی های دقیق برای بقیه واحدها نیز فکری اندیشیده شود.

اعطای تسهیلات 150 میلیون ریالی برای مقاوم سازی مسکن روستایی نماینده مردم اردبیل نیر،نمین وسرعین در مجلس شورای اسلامی گفت : 200 هزار فقره وام 150 میلیون ریالی به منظور ساخت،نوسازی و مقاوم سازی منازل روستاییان برای سال آینده پیش بینی شده است.

کمال الدین پیرموذن افزود: امیدواریم با ساز و کارهایی که فراهم شده است این تسهیلات در شان والای روستاییان و کشاورزان باشد و به ایمن سازی منازل روستاییان در کشور کمک نماید.

وی با اشاره به اینکه این وام ها به شکل عادلانه برای پرداخت به روستاییان واجد شرایط در استانها توزیع خواهد شد اظهار کرد : بانک های عامل موظف به پرداخت این تسهیلات با نرخ سود 5 درصد هستند و بقیه سود بانکی ازسوی دولت تامین خواهد شد.

او ادامه داد : براساس تصمیم اتخاذ شده ازسوی مجلس شورای اسلامی و دولت در سال آینده هیچ تسهیلاتی برای مسکن در شهرها پرداخت نخواهد شد و روستاها در اولویت قرار گرفته اند.

صدور بیش از 89 هزار جلد سند مالکیت روستایی در استان اردبیل

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل از صدور 89 هزار و 113 جلد سند مالکیت روستایی در آبان ماه امسال در استان اردبیل خبر داد.

احمد حاج علیزاده افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در صدور اسناد مالکیت روستایی عملکرد بسیار مطلوبی داشته است و طی چندین سال مقام اول کشوری را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه این تعداد اسناد صادره طی برنامه های دوم ، سوم ، چهارم و پنجم توسعه در اختیار مردم قرار داده شده است و امیدواریم با توجه به زدوده شدن ابهامات قانون در خصوص صدور سند برای شهرهای زیر 25 هزار نفر امسال و سالهای آینده اقدامات موثری در این خصوص داشته باشیم.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: اردبیل ، مقاوم ، سازی ، مسکن ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.