اردبیل؛

سوت قطار اردبیل توسط یک شرکت خارجی به صدا در می آید

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: یک شرکت چینی سوت قطار اردبیل را به صدا در می آورد.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: معاونت راهبردی رئیس جمهور بعد از بررسی‌های خود یک شرکت چینی را به عنوان فایناینس برای عملیاتی کردن راه‌آهن اردبیل برگزیده تا با قدرت اجرایی که این شرکت دارد و سابقه مفید و سازنده در این زمینه بتواند در مدت 3 سال راه‌آهن اردبیل را به نقطه پایانی برساند.

اختصاص 200 میلیون یورو به راه آهن اردبیل- میانه

وی از اختصاص 200 میلیون یورو معادل 700 میلیارد تومان به این پروژه خبر داد و گفت: البته در سفر رئیس جمهور این رقم بیشتر اعلام شده بود ولی قرار شده هم در سرعت اجرای پروژه و هم تامین و تزریق اعتبارات آن تلاش و جدیت واقعی انجام شود.

اراه آهن اردبیل- میانه یکی از طرح های مهم توسعه حمل و نقل ریلی کشور است که از سال ۸۴ اجرای این پروژه آغاز شد، تا سال ۸۹ فقط ۲.۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت! اما با روی کار آمدن دولت دهم و پیگیری‌های مسئولان امر در کمتر از دو سال پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۲۰ درصد رسید.

هم اکنون راه آهن اردبیل از لحاظ زیرسازی ۴۹ تا ۵۰ درصد پیشرفت دارد زیرا ۲۰ درصد پیشرفت سال‌های اخیر از مراحل سخت و صعب‌العبور پروژه بوده است که بخش زیادی از وقت و انرژی را به خود اختصاص داد.

این طرح با وجود اینکه به طول ۱۷۵ کیلومتر به عنوان یک پروژه ملی، در هشت قطعه در حال اجراست ولی با گذشت 11سال هنوز تکمیل نشده و به خواب زمستانی فرو رفته است.

منصور حقیقت‌پور دیگر نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز تکمیل راه‌آهن اردبیل را یکی از اهداف زیربنایی توسعه استان برشمرد و گفت: با انجام پیگیری‌های لازم از وزارت راه و شهرسازی و تأمین اعتبارات کافی شاهد افزایش سرعت در انجام این پروژه‌ و کاهش زمان اتمام آن هستیم.

خدابخش  استاندار اردبیل با اشاره به ویژگی‌های گردشگری، کشاورزی و ترانزیتی اردبیل خواستار تسریع در پایان این پروژه  شد و افزود: هرگونه اقدام در راستای به سرانجام رساندن سریع این پروژه فرا استانی، گامی برای کمک به کارآفرینی، افزایش تولید ثروت و نهایتاً تقویت رفاه عمومی است.

وی افزود: بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند فصل جدیدی در ارتباط با روابط ایران با کشورهای همسایه بگشاید.

تداوم اجرای عملیات پروژه راه آهن اردبیل- میانه

استاندار اردبیل همچنین از تداوم اجرای عملیات پروژه راه آهن اردبیل - میانه خبر داد و گفت: مشکل اعتباری این پروژه برطرف شده و تلاش می شود در دولت یازدهم بهره برداری شود.

بلاتکلیفی پروژه راه آهن اردبیل- پارس آباد

خدابخش در ادامه به موضوع امتداد پروژه راه آهن اردبیل تا پارس آباد مغان اشاره کرد و افزود: این پروژه حذف نشده و دارای ردیف اعتباری می باشد و با توجه به اعلام آمادگی بخش خصوصی تلاش می کنیم با جذب سرمایه گذار آن را نیز اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: اردبیل ، سوت ، قطار ، شرکت ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.