همزمان با سالروز ولادت کمال الدین ابوالعطا خواجوی کرمانی ازکتابی شامل سه مثنوی معروف خواجو روضه الانوار،کمال نامه، همای و همایون رونمایی نیز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،در آیین گرامیداشت این شاعر بزرگ آقای هاشمی نژاد پژوهشگر حوزه نسخه شناسی گفت : این کتاب در موزه بریتانیا بوده و بصورت چاپ عکس منتشر شده و به خط تبریزی و کتابت سال 798 هجری قمری و نگار گری جنید سلطانی است.


در این مراسم آقای رزم حسینی استاندارکرمان تکریم بزرگان و مفاخر را از سیاست های دولت عنوان و خاطر نشان کرد: باید تاریخدانان این شخصیتها را معرفی کنند و نسل جوان از آنها سرمشق گیرند و اگر امروز ما قدردان آنها باشیم در آینده دیگران هم قدردان مفاخر گذشته خواهند بود .


دراین مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.


در بخشی از این پیام آمده است: تأثیر مستقیم شعر خواجو بر شعر حافظ لسان الغیب و دیگران پوشیده نیست اما بیم آن میرود که نام وی در حجاب دیگر بزرگان مستور ماند و قدرش را به شایستگی ندانند زیرا چه بسا فزونی نعمت اسباب حجاب غفلت متنعمان می‌شود 


آقای جنتی در پیام خود تصریح کرده است:اختصاص یک روز ملی به نام خواجوی کرمانی در مراسمی که در شأن آن بزرگ باشد در صورت تداوم می تواند بیشترین و بهترین بهره را نصیب علاقه مندان به فرهنگ و ادبیات کشورمان کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.